Huvudmeny

Nytt till KR Trafik...

Startat av Esbjörn, 05 oktober 2011, 20:03:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Esbjörn

Hos Wist stod i fredags två nya godsbussar till KR Trafik.
DGA746, som var märkt med Norrbottens, Västerbottens och Jämtlands länstrafikloggor, vilket får mig att anta att den är avsedd för linje 45 Östersund-Gällivare.

Där stod även CXC531 som var i grunden ljusblå med mörkblå fält, dvs tvärtom mot den visade bussen. Den var märkt med enbart Västerbottens länstrafiklogga - gissar på att den ska rulla på linje 63 Östersund-Umeå.

KR Trafik DGA746 hos Wist den 30 september.

RoggaBoy

Linje 63 ska rulla Umeå - Dorotea, bussbyte till linje 45 till/från Östersund. Därav bara Västerbottens logga på den ena.

Robert T

swedebear

bisquit

Härligt att se en Godsare med kylaggregat oxå! Samt en av Sveriges snyggaste lackeringar.. Mer Godsbuss åt folket! 8)

bjorn_k

Näe... Jag tycker inte att det där var så snyggt... Eller ja, en nylackad ny buss är ju alltid snygg, men färgerna var väl sådär enligt mig...

ivar

Härligt fin bild och en fin lack  :). Synd att det inte är på B12M - chassi bara   :(

Är Det någon som vet hur många Nya bussar KR-Trafik har köpt in för sin nya trafik?

Mvh
Niclas

Bussföraren

Citat från: bjorn_k skrivet 05 oktober 2011, 20:42:37 PM
Näe... Jag tycker inte att det där var så snyggt... Eller ja, en nylackad ny buss är ju alltid snygg, men färgerna var väl sådär enligt mig...

Norrtågs färger.

Bussföraren

Citat från: Niclas N skrivet 05 oktober 2011, 21:24:25 PM
Härligt fin bild och en fin lack  :). Synd att det inte är på B12M - chassi bara   :(

Är Det någon som vet hur många Nya bussar KR-Trafik har köpt in för sin nya trafik?

Mvh
Niclas

Svårt att beställa nåt som tillverkaren inte erbjuder ;)

swedebear

Citat från: Bussföraren skrivet 05 oktober 2011, 21:28:19 PM
Norrtågs färger.

Norrlandskustens färger, samma på Ceris Resor's Setror för Linje 10 och Veolia's nya VanHooler

Bussföraren

Citat från: swedebear skrivet 05 oktober 2011, 22:03:44 PM
Norrlandskustens färger, samma på Ceris Resor's Setror för Linje 10 och Veolia's nya VanHooler

Färgerna introducerades av Norrtåg som ägs av länsbolagen i Norrland och ska användas på tåg o regionell busstrafik

Ersa

Citat från: Bussföraren skrivet 05 oktober 2011, 22:20:21 PM
Färgerna introducerades av Norrtåg som ägs av länsbolagen i Norrland och ska användas på tåg o regionell busstrafik

Precis så. Det blir "tänk tåg, kör buss" även här, precis som SL:s blå stomlinjebussar.
Linje 45 är väl undantaget då. Där är det "tänk buss, och glöm bort att Inlandsbanan existerar här intill". :(

Carl Eric

WOW!!! Har nog aldrig sett en snyggare buss!!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Ska bli intressant om bussarna för 45S Östersund-Mora bara märks upp med Länstrafiken Jämtlands logga, eller även Dalatrafik.
Men visst det väl för härligt att Länstrafiken Västerbotten äntligen släppt på dubbeldäckarkraven på 45N och 63! :D

yngrot

Den ser kanske bättre ut i verkligheten, tycker det ser ut som att det gula bandet är det som håller ihop fronten .. men som sagt smaken är som baken ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina