Nya Scania/Van Hool med godsrum

Startat av RoggaBoy, 04 oktober 2011, 18:50:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

I branschen i 40 år

Martin Maltkvist

Citat från: Jan skrivet 04 oktober 2011, 19:09:03 PM
Van Hools godsbusar har alltid varit nummer ett för mig, men var det tvunget att lägga dom på Scania?
Hmm, för en oinvigd får han gärna förklara sig angående det här med karossering på Scania...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Citat från: Jan skrivet 04 oktober 2011, 19:09:03 PM
Van Hools godsbusar har alltid varit nummer ett för mig, men var det tvunget att lägga dom på Scania?

Säkert inte tvunget, men kan mycket väl ett starkt önskemål från kunden. Många är bussägarna i mellan- och norra Sverige som länge har velat kunna välja mer fritt mot dagens uppbundna alternativ, och bara inom Swebus Express finns det flera gamla "VanHooldiggare" som gärna vill ha en fin VanHoolkaross på ett Scaniachassi, istället för t.ex en Lahti Omniexpress.

Jag vet åkare som även velat löpa 9700-kaross på Scaniachassi, Lahtikaross på Volvochassi samt VanHool T9 både på Volvo- och Scaniachassi.

Martin Maltkvist

Citat från: Ersa skrivet 04 oktober 2011, 21:12:23 PM
*Klipp klipp...*

Jag vet åkare som även velat löpa 9700-kaross på Scaniachassi...
Kan man inte greja något dylikt genom Kiitokori?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jan

Även en ny Scania Van Hool utan godsrum finns i Sverige just nu till salu verkar det som. Reg nummer XDG806
I branschen i 40 år

Niclas Rosenius

Citat från: Jan skrivet 05 oktober 2011, 17:39:36 PM
Även en ny Scania Van Hool utan godsrum finns i Sverige just nu till salu verkar det som. Reg nummer XDG806

Det är en Acron enligt SBH i alla fall.

//Niclas