Keolis 4876 finns nu i Björknäs!

Startat av Carl Eric, 03 oktober 2011, 17:39:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

När jag för ett par minuter sedan passerade Björknäsgaraget så såg jag en buss jag inte sett tidigare. Hann utläsa numret 4876, och via errets hemsida så kunde jag ta reda på att reg.nummret är RCC310.

Min gissning är att dessa skall användas istället för 8402 & 8407.

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Peter Erret

Citat från: Carl Eric skrivet 03 oktober 2011, 17:39:53 PM
Hej!

När jag för ett par minuter sedan passerade Björknäsgaraget så såg jag en buss jag inte sett tidigare. Hann utläsa numret 4876, och via errets hemsida så kunde jag ta reda på att reg.nummret är RCC310.

Min gissning är att dessa skall användas istället för 8402 & 8407.

MVH Carl Eric
En bra gissning.  ;)  När de är iordninggjorda så ersätter den och 4874, som också är på gång, de hyrda kortvagnarna från Nobina, 6855 och 6856.

homer

oj de va ena riktiga gamlingar man har hittat i förrådet.
hur länge ska dem vara kvar?

sa0azs

Trevligt med lite riktiga bussar här igen, saknar gamla fina Volvobussarna, i synnerhet favoriten 1802 :(
Dessa "nya" lär synas på bla 469 framöver då gissar jag.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa uppgifter? Vilka vagnar kommer Råsta att få som ersättning för dessa två vagnar?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 oktober 2011, 16:19:50 PM
Tack för dessa uppgifter? Vilka vagnar kommer Råsta att få som ersättning för dessa två vagnar?

OmniCityled diesel (ex Söderort).

/Ted

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 04 oktober 2011, 17:51:09 PM
OmniCityled diesel (ex Söderort).

/Ted

Tack för uppgiften. Är det bestämt vilka OmniCityledvagnar det blir? Misstänker att 61xx-serien ligger nära till hands.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Måns Johannesson

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 oktober 2011, 18:03:07 PM
Tack för uppgiften. Är det bestämt vilka OmniCityledvagnar det blir? Misstänker att 61xx-serien ligger nära till hands.

Det har tidigare sagts här på forumet att 2140, 2141, 3148-3151 skulle till Råsta. 5376 och 5377 flyttades dit redan i början av hösten.

/Måns

Mikael T Nilsson

Citat från: Måns Johannesson skrivet 04 oktober 2011, 21:50:21 PM
Det har tidigare sagts här på forumet att 2140, 2141, 3148-3151 skulle till Råsta. 5376 och 5377 flyttades dit redan i början av hösten.

/Måns

Tack för dessa uppgifter.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Andreas91

Tror det var 3149 som drog från universitetet strax innan 12 idag.

Fredde

Under onsdagens eftermiddag rastade vi av 4876 för första gången i N-V. Det blev ett flertal timmar på 408an (Saltsjöbaden-Älgö) som premiär. Som sagts tidigare kommer de även kunna ses på bla. 469an.

Nico

Visst har de rullat några mil och skulle säkert må bra av en schysst handpåläggning, men i grunden är detta bra och okomplicerade bussar som i alla fall jag var/är mycket förtjust i. Vet inte hur många mil jag gjort bakom ratten på enbart dessa två, men det är åtskilliga då 4851-4882 länge utgjorde en av grundbultarna i Råstas vagnpark.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

sa0azs

Citat från: Fredde_J skrivet 06 oktober 2011, 13:57:00 PM
Som sagts tidigare kommer de även kunna ses på bla. 469an.

Japp, sista turen till Nacka sjukhus i kväll kördes med 4876.

sa0azs

Och i dag rullade 4874 på linje 469.

Ber om ursäkt för den kassa bilden, men det blev ett höftskott med luren...

Bussmicke

Undra om det inte var 4876 jag fotade på 469 igår eftermiddag i skitvädret innan solnedgång i ISO 6400..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.