Keolis 4876 finns nu i Björknäs!

Startat av Carl Eric, 03 oktober 2011, 17:39:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

När jag för ett par minuter sedan passerade Björknäsgaraget så såg jag en buss jag inte sett tidigare. Hann utläsa numret 4876, och via errets hemsida så kunde jag ta reda på att reg.nummret är RCC310.

Min gissning är att dessa skall användas istället för 8402 & 8407.

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Peter Erret

Citat från: Carl Eric skrivet 03 oktober 2011, 17:39:53 PM
Hej!

När jag för ett par minuter sedan passerade Björknäsgaraget så såg jag en buss jag inte sett tidigare. Hann utläsa numret 4876, och via errets hemsida så kunde jag ta reda på att reg.nummret är RCC310.

Min gissning är att dessa skall användas istället för 8402 & 8407.

MVH Carl Eric
En bra gissning.  ;)  När de är iordninggjorda så ersätter den och 4874, som också är på gång, de hyrda kortvagnarna från Nobina, 6855 och 6856.

homer

oj de va ena riktiga gamlingar man har hittat i förrådet.
hur länge ska dem vara kvar?

sa0azs

Trevligt med lite riktiga bussar här igen, saknar gamla fina Volvobussarna, i synnerhet favoriten 1802 :(
Dessa "nya" lär synas på bla 469 framöver då gissar jag.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa uppgifter? Vilka vagnar kommer Råsta att få som ersättning för dessa två vagnar?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 oktober 2011, 16:19:50 PM
Tack för dessa uppgifter? Vilka vagnar kommer Råsta att få som ersättning för dessa två vagnar?

OmniCityled diesel (ex Söderort).

/Ted

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 04 oktober 2011, 17:51:09 PM
OmniCityled diesel (ex Söderort).

/Ted