Samma buss, samma plats men inte samma lackering och 2,5 års mellanrum

Startat av Staffan Sävenfjord, 01 oktober 2011, 22:04:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Swebus 6810 på Brodalsgatan i Borås strax intill Resecentrum med nästan 2,5 års mellanrum. Som synes har en del hänt på tiden. Inte bara det att bussen fått ny lackering utan också att byggstaketet till höger i bild nu är borttaget. Gina Tricots huvudkontor har nämligen blivit färdigbyggt under tiden. Dessutom har ett räcke kommit upp så att ingen går och ramlar ned på bilparkeringen nedanför. Sedan har destinationsskylten i fronten tillfälligt lagt av i fotoögonblicket men på sidoskylten syns att sluthållplatsen numera skrivs med versaler. Ja, så har ju företaget bytt marknadsföringsnamn under tiden också.

LS_SWE

Knut

Den Swebus Express merkingen i fronten er den peneste etter min mening.
Saknar også vagnnr synlig så man kan se hvilken vagn man møter.
Skjer jo at man trenger å gi en beskjed til en buss.
Men flotte bilder

Carl Eric

Just på 68xx-vagnarna så var det gamla målningen mycket, mycket snyggare! Men på de andra så passar den vita bättre...

Tack för bilderna!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars

Trevligt med bilder från samma plats vid olika tider, och samma buss dessutom.
En buss bakom Swebusen har du me lyckats att fånga i båda bilderna dock inte samma.