Tigerbuss i Kolmården

Startat av bilomnibussen, 30 september 2011, 19:28:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Tror Mats är inne på rätt spår:

http://www.svenskbusshistoria.se/go/?omni=&id=45288&ref=dosearch&svalue=ccr964

Bild på bussen(CCR964) när den gick i Sthlm har tidigare visats av sign Hobglobin, bilderna verkar dock borta ur det inlägget. Men vad jag kan se(sparat ner bilden :)) stämmer de flesta synliga detaljer, färgsättning osv.

groenis

Den ryska linjetexten är bara en kul grej då det tydligen rör sig om sibiriska tigrar.

/Lennart
som anser att kolmården är en ända uppförsbacke även när det går nerför

Erik Tannerbring

En Hägglund är det. Lika runt rutan, grillen och kylarlocket som min Hägglund B715.Men  det man ser av taket är inte riktigt lika som min.. Var nog 25år sedan jag var där.

BengaB40

Hej! En kul grej låter logiskt! Men egentligen, vilken förnedring för en gammal hederlig stadbuss från Umeå att stå där som ett cirkus-inventarium med låtsas-text på ryska! Och framför allt: stackars sibiriska tigrar! Hälsn. BengaB40

Rickson

Ser ut at sitta en vit bakelitratt i bussen, den skulle man vilja ta reda på...gäller att se till att tigrarna är matade bara innan man smiter in. :)

Björn Forslund

Citat från: Rickson skrivet 02 oktober 2011, 15:49:26 PM
Ser ut at sitta en vit bakelitratt i bussen, den skulle man vilja ta reda på...gäller att se till att tigrarna är matade bara innan man smiter in. :)

Tigrarna håller sig utanför bussen, men de där rattarna lär numera finnas nytillverkade så du behöver inte besvära dig med att försöka få loss den.... :D

bilomnibussen

Umeå förefaller logiskt om färgsättningen stämmer. Likaså fortsatte ju Hägglunds tillverka bussar med detta äldre front- (tak-) parti efter 1965.
Mvh Jan G