F.d. Jämtlandsbuss 343 hos Swebus Bromma (SL) 2003

Startat av Mikael T Nilsson, 30 september 2011, 18:39:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer en reprisbild som jag visade på Bussnack för åtta år sedan. Brommavagn Swebus 5343 var f.d. Jämtlandsbuss 343. Vid fototillfället var bussen nylackerad i SL-färger och relativt nyflyttad till Bromma.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Trevligt! När försvann alla dessa, det är väl bara Arriva som har kvar såna vagnar hos SL nu va?

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikey skrivet 30 september 2011, 19:11:54 PM
Trevligt! När försvann alla dessa, det är väl bara Arriva som har kvar såna vagnar hos SL nu va?

Tack! Jag har för mig att 5343 flyttades från Bromma till Märsta efter några år i Bromma.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Klint

Fin bild!
Vad var det för skillnad på denna och 42-vagnarna från Göteborg, de är väldigt lika men kanske inte identiska?

Måns Johannesson

Citat från: Fredrik Klint skrivet 30 september 2011, 19:47:42 PM
Fin bild!
Vad var det för skillnad på denna och 42-vagnarna från Göteborg, de är väldigt lika men kanske inte identiska?

Denna är väl byggd på ett B10BLE chassie medan 42-vagnarna är byggda på B10L chassie (lågentré resp. låggolv).

/Måns

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Klint skrivet 30 september 2011, 19:47:42 PM
Fin bild!

Tack! 5343 var en särling i SL-trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael