Norrtälje igår (bilder)

Startat av Jacob, 30 september 2011, 14:38:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Och lite från Tekniska 2011-09-29. Min kamera är ingen höjdarkamera, så mörkerbilderna blir inte perfekta. Men jag tycker faktiskt att jag fick till några fina bilder :)

Nobina 7402 som ska avgå mot Norrtälje (Jag väntade med flit på nästa för att få plats längst fram ;) )

Bussen jag åkte med, Nobina 7400, i Norrtälje

ÄNTLIGEN! Nobina 7396 har gäckat mig länge, men nu fick jag bilder på den :D Det var även denna som tog mig hem till Uppsala

En röd Nobina (Busslink/Keolis) 5748

Slutligen två bilder på Nobina 7414

Det var allt från gårdagen! Hoppas att de två trådarna gladde någon :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 30 september 2011, 14:38:15 PM

Vem bryr sig om tråkiga Säffle och VDL när en sån här fin bild dyker upp intill? Trevligt! :)

Mikael T Nilsson

Vad kul att du fick en röd Carrus Vega på bild i Norrtälje!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

the0fiskis

Carl Eric

Citat från: Jacob skrivet 30 september 2011, 14:38:15 PM

Denna var helt klart bäst, riktigt skarp och fin! Sedan att det är en bussmodell som jag inte gillar drar ju ner betyget lite! ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredrik Klint

Citat från: Ersa skrivet 30 september 2011, 15:15:46 PM
Vem bryr sig om tråkiga Säffle och VDL när en sån här fin bild dyker upp intill? Trevligt! :)

Håller med, snygg i röda färgen.
Dock undrar jag varför inte Nobina numrerar om, även om vagnarna bara lånas. Finns det inte en Nobina 5748 redan? I och för sig kallas denna kanske för 5748k (= Keolis) men men...
Annars kan man väl bygga på med 2195 och uppåt (eller är det upptaget?)  :)

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 30 september 2011, 15:15:46 PM

Instämmer till fullo Ersa !!  Synd bara att Vega snart är histoira precis som vår andra MaxCimalt trevliga favvomoddell  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina