Stockholm igår (bilder)

Startat av Jacob, 30 september 2011, 14:09:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Igår, 2011-09-29, åkte jag till huvudstaden för att träffa Carl Eric. Det blev både bussåkande och bussfoto.

Först ut en Travego från FROMM

Därefter Busslink/Keolis 4757 (lägg märke till vattenstänket)

Busslink/Keolis 7444

Busslink/Keolis 5101

Busslink/Keolis 7036

Busslink/Keolis 5140

Sedan träffades vi och åkte hem till honom. Vi åkte Slussen-Orminge Centrum, Orminge Centrum - Insjön, därifrån gick vi till Lagnövägen där det i väntan på bussen blev tid för fotografering av...

..Busslink/Keolis 5536

och Busslink/Keolis 6457

Därefter åkte vi sista biten Lagnövägen-Höjdhagen.
När vi sedan varit hemma hos Carl Eric och lämnat lite grejor, åkte vi in till stan igen.

Under promenaden till Höjdhagen tog jag denna bild på Busslink/Keolis 7051

Färden gick till Nacka Trafikplats, där vi sedan promenerade till Jarlaberg. Under promenaden fotograferade jag Busslink/Keolis 7091

Väl i Jarlaberg tog jag dagens snyggaste bild på Busslink/Keolis 5702 som tog oss till Värmdövägen.

Vi lämnar Nacka Strand

När vi kom fram till Värmdövägen gick vi till Henriksdal för att åka sista biten till Slussen med Scaniaboggi. I väntan på att en sådan skulle komma blev det lite bussfoto.

Busslink/Keolis 7431

Busslink/Keolis 7065

Busslink/Keolis 7049

Busslink/Keolis 7056

I Slussen tog jag denna bild på Busslink/Keolis 5555

Samt Busslink/Keolis 7021

Sedan var det dags för middag på MAX. Under resan från Slussen dit var det vacker solnedgång över Stadshuset

Efter middagen blev det jakt på nya innerstadsMÄN. Resultatet blev att vi hittade Busslink/Keolis 7037 på 1an efter bara några minuter. Den tog oss till Gärdet, där Carl Eric tog tunnelbana till Slussen för att sedan åka hem, och jag åkte 7037 tillbaka och klev av på Värtavägen

På Värtavägen bytte jag till 4an (Busslink/Keolis 7033) som tog mig till Östra Station. Därifrån skulle jag sedan åka hem via Norrtälje med 676/677. Bilderna från Tekniska Högskolan och Norrtälje kommer i en annan tråd!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Lövdahl

Citat från: Jacob skrivet 30 september 2011, 14:09:36 PM

Väl i Jarlaberg tog jag dagens snyggaste bild på Busslink/Keolis 5702 som tog oss till Värmdövägen.

//Jacob

Denna bilden blev ruskigt bra!!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Carl Eric

Tack för trevlig bilder Jacob och hoppas att du uppskattade resan!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

Citat från: Jacob skrivet 30 september 2011, 14:09:36 PM

Vi lämnar Nacka Strand

//Jacob

konstig vinkel tycker jag känns som bilden är tagen på rätt hög höjd...

snygga bilder gillar ochså bilden på 71an (http://i452.photobucket.com/albums/qq247/jacob_a94/SAM_0454.jpg)

Jacob

Kul att bilderna gillas! Angående den höga vinkeln, the0fiskis, så beror det på att den är tagen från bakfönstret på 5702, som har rätt så högt bakfönster ;)

//Jacob

Camilla

Ligger du på magen när du tar den här bilden?

För övrigt trevliga bilder

Jacob

Tackar! Nej jag ligger inte på mage, däremot står kameran på marken. Men för att se displayen så hukade jag mig lite :P

//Jacob