Huvudmeny

SL 24h-kort

Startat av Jacob, 28 september 2011, 20:17:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Hejsan! Jag undrar om SL sedan prishöjningen säljer 24h-kort i pappersform? (inte access) Det vill säga ett sånt där papperskort som chauffören stämplar. Eller är det bara access som gäller nu? Var på UL Center och hon i kassan trodde att SL har slutat med de i pappersformat.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikey

Stämplar har väl inte funnits på väldigt länge, men dock magnetkort som man visar upp för chauffören. Dessa tror jag dock är borta nu, det är nog access för hela slanten.

Jacob

Jo, man visar kortet för chauffören, som stämplar tid så man ser när kortet började gälla.

Menar dessa:

Förut gick de alltid att köpa på pressbyrån på centralen, får se om de har där imorgon annars får jag köra på access..

//Jacob

the0fiskis

är 99% på att det bara finns access och remosor...

Jacob

Synd, tyckte dessa kort var praktiska. Men men, access kanske är bättre..

Tack för svar!

//Jacob

RoggaBoy

Det är bara access, för 20kr i pantavgift.

Jacob

Men hade det inte varit smart att ha kvar papperskorten? Tänker framför allt på turister, lite bökigt att fixa access, använda det en dag och sedan lämna tillbaka det..

//Jacob

RoggaBoy

Citat från: Jacob skrivet 28 september 2011, 21:33:49 PM
Men hade det inte varit smart att ha kvar papperskorten? Tänker framför allt på turister, lite bökigt att fixa access, använda det en dag och sedan lämna tillbaka det..

//Jacob

Instämmer, har flera liggandes hemma à 20kr/st. Varför inte slippa panten som turist men hur ska dom veta att man är turist då. Hmm...

Mikey

Får man tillbaka alla 20 kronor om man lämnar in kortet hos SL-återförsäljare? Om inte så borde man införa det så att inte turister känner att de blir blåsta på 20 kronor.

RoggaBoy

Citat från: Mikey skrivet 28 september 2011, 21:56:43 PM
Får man tillbaka alla 20 kronor om man lämnar in kortet hos SL-återförsäljare? Om inte så borde man införa det så att inte turister känner att de blir blåsta på 20 kronor.

Jo, de får man men under mina besök så har jag inte hunnit med de, för de kan ju vara så att du måste använda kortet ända tills din avgång med tåg/flyg startar typ. 20kr är inget man lider över men bara onödigt för oss turister.

Traesk

Så länge remsorna finns kvar kan jag inte förstå varför dessa inte kan få finnas kvar! Efter att remsorna är borta finns det väl en poäng i att busschaufförer och spärrvakter inte behöver vara utrustade med stämplare längre... :)

buskörare

Jag såg sådana senast i förra veckan. Men om det var 24 eller 72h minns jag inte. Men papperskorten finns kvar, eller om det var några gamla som låg och skräpade någonstans.

Jacob

Visst finns de kvar, köpte två stycken idag på Centralen.

//Jacob

RoggaBoy

Citat från: Jacob skrivet 29 september 2011, 20:11:04 PM
Visst finns de kvar, köpte två stycken idag på Centralen.

//Jacob

Vart då? Pressbyrån säljer då bara Access.