Huvudmeny

SL 24h-kort

Startat av Jacob, 28 september 2011, 20:17:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: RoggaBoy skrivet 29 september 2011, 20:21:13 PM
Vart då? Pressbyrån säljer då bara Access.

Kan tänka mig att de bara säljs på SL:s egna ställen av SL:s egen personal. I detta fall ett SL Center.

Att få speciella SL-biljetter på Pressbyrån är ungefär som att förvänta sig att kunna få invecklade trafikupplysningar för Ultrabussarna i kassan på Konsum vid Östra Ersboda Centrum. Om vi ska dra en grov liknelse. :)

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 29 september 2011, 20:32:29 PM
Kan tänka mig att de bara säljs på SL:s egna ställen av SL:s egen personal. I detta fall ett SL Center.

Att få speciella SL-biljetter på Pressbyrån är ungefär som att förvänta sig att kunna få invecklade trafikupplysningar för Ultrabussarna i kassan på Konsum vid Östra Ersboda Centrum. Om vi ska dra en grov liknelse. :)

Vilken liknelse! :-) Med tanke på att Länstrafikens egna personal tror att tex Mobitime tillverkas och uppdateras av SJ (medan det egentligen är Länstrafiksbolagen som ser till att den är uppdaterad) så kanske man får bättre svar på tex Konsum ändå! Utanför ämnet men kunde inte låta bli!

Jacob

Kommer inte ihåg vad affären hette, men om du kommer från Cityterminalen och korsar gatan för att sedan gå in på T-centralen går man in genom dörren så långt till höger man kan, där såg jag en butik med SL-kortskylt.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Olof Lagerkvist

Citat från: RoggaBoy skrivet 28 september 2011, 22:01:31 PM
Jo, de får man men under mina besök så har jag inte hunnit med de, för de kan ju vara så att du måste använda kortet ända tills din avgång med tåg/flyg startar typ.

Det kan jag förstå men jag förstår ändå inte riktigt hur du kan få flera kort liggande hemma med tiden. Själv har jag ett Accesskort i väskan och när jag kommer till Stockholm går jag till en automat och laddar en 24h- eller 72h-biljett, så blir det fortfarande bara ett och samma kort.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

JDS

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 30 september 2011, 08:43:39 AM
Det kan jag förstå men jag förstår ändå inte riktigt hur du kan få flera kort liggande hemma med tiden. Själv har jag ett Accesskort i väskan och när jag kommer till Stockholm går jag till en automat och laddar en 24h- eller 72h-biljett, så blir det fortfarande bara ett och samma kort.

Jag har en glasburk hemma där jag lägger såna där grejer som kan vara bra att ha på resor (typ norska småpengar). Men när jag väl ska iväg är det ändå rätt vanligt att jag glömmer att ta med dem...

RoggaBoy

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 30 september 2011, 08:43:39 AM

Enkelt, så sällan man använder dom så man inte kommit ihåg var dom ligger när du väl ska på en spontan resa till Stockholm och med de måste köpa ett nytt.

yngrot

Lägg det i plånboken för den har du väl med dig..
Bra att det kostar 20SEK för kortet  det lär väl få några att återanvänd det.. Borde vara högre..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Muk

Citat från: yngrot skrivet 02 november 2011, 12:37:53 PM
Lägg det i plånboken för den har du väl med dig..
Bra att det kostar 20SEK för kortet  det lär väl få några att återanvänd det.. Borde vara högre..

Så brukar jag göra. Ett kort mer eller mindre spelar ingen roll. Jag har även alltid med mig lånekort för biblioteken i Övertorneå, Karlskrona, Umeå och Uppsala, utifall de skulle behövas.  ;)