Bussförare stoppade rånare

Startat av swedebear, 27 september 2011, 09:46:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

En busschaufför i Stockholm såg ett värdetransportrån ske och tänkte att nej de skall inte få komma undan med detta. Mycket modigt. Detta hände för cirka 1 år sen (Kanske har funnits här förut, isf ber jag om ursäkt). Aftonbladet har med honom som en av Sveriges hjältar. Det som man eventuellt kan vända sig emot är att han kanske hade utsatt sina passagerare för fara vilket han reflekterade över också

http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article13687431.ab
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Robert T

Riktigt bra gjort! Det behövs fler såna i samhället och inte bara massa töntar som tänker "vad är det värsta som kan hända" eller "tänk om..."
Då skulle Sverige vara en bättre plats att leva på.

Idag kan ju folk bli mördade på öppen gata och ingen gör något eller ens ser något.

swedebear

Citat från: Robert T skrivet 27 september 2011, 10:59:21 AM
Riktigt bra gjort! Det behövs fler såna i samhället och inte bara massa töntar som tänker "vad är det värsta som kan hända" eller "tänk om..."
Då skulle Sverige vara en bättre plats att leva på.

Idag kan ju folk bli mördade på öppen gata och ingen gör något eller ens ser något.

Jag håller med dig i grunden, frågan man dock kan ställa är om det är vettigt att potentiellt sätta ett antal andra människors liv i fara, dvs hans passagerare, säg att rånarna hade öppnat eld
mot bussen och skadat/dödat någon av passagerarna (Nu tror jag iofs att många rånare skulle ha gjort som dessa gjorda när något överraskande händer)
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Aniara

För ett par år sedan var det någon som ville spela hjälte, och jagade efter ett par rånare i sin privata bil. Rånarna hotade honom med ak4, men han gav inte upp jakten ändå. När rånarna insåg att de inte skulle bli av med honom, öppnade de eld mot bilen. I passagerarsätet fram satt mannens lille son, som träffades av kulorna, och avled...
Jag antar att mannen ångrar sig idag...

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=8955.0