Huvudmeny

Finn ett fel I

Startat av JDS, 24 september 2011, 21:21:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JDS

Ja, vad är fel på den här bilden?

Marc

Ett brott mot Slussens heliga lag §1a: Vänd aldrig från Nackarampen tillbaka mot infarten, man kör fast om man inte har en buss med bra vändradie!!
Nacka/Värmdö förare brukar kunna lagen, men tydligen ej denna Tyresöbuss...

§1a kan upphävas genom:
Nosen på bussen brukar i dessa fall hamna uppe i en reklamskylt, samtidigt som vikbromsen slår i och bussen står fast. Enklast kör man då "på" reklamskylten lite lätt och med flera omtag får man då loss bussen. Jo, likt den 434a som syns i bild har jag själv fått hjälpa mången loss på detta ställe genom åren...

Fredde

Den satt fast och blockerade effektivt i ca 20-25 minuter...  :P

JDS

Exakt rätt svar:

En fråga som samtliga åskådare tycktes ställa sig var om den omnilink-boggi vars spegelbild kan skymtas i fönstren på släpet verkligen hade behövt stanna precis mitt i infarten och vägra flytta sig åt något håll. Vad är praxis i dessa fall, är det jätteviktigt att hålla på körriktningarna i rören även när det innebär att man inte kan köra någonstans alls?

Robert T

Men alltså, hur kan man låsa sig TOTALT? Jag har åsikten att om man försatt sig i en situation kan man ta sig ur den. Om man nu inte sitter ute på en leråker förståss, då behövs winsch.  ;D

Eller är det bara okunskap bakom ratten?

Hur löste sig situationen?

Karsten

Exakt där har jag som 16-åring trixat loss en ledvagn från Handen vars förare gjorde samma manöver. Efter som ingen annan hjälpte den stackars kollegan fick väl jag göra det, helt enligt den metod Marc beskrivit.

Det är nog preskriberat vid det här laget, va?

Carl Eric

Man undrar ju vad en Tyresöförare gjorde på Nackarampen...?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Marc

401ans hållplats har sedan urminnes tider till nyligen legat i Nackaröret! ;)

Carl Eric

Ser man på! När ändrades detta? Och när är bilden tagen? Hittar ingen EXIF-info...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

JDS

Citat från: Carl Eric skrivet 25 september 2011, 18:42:24 PM
Ser man på! När ändrades detta? Och när är bilden tagen? Hittar ingen EXIF-info...

Bilden togs samma dag som den lades ut, kl 13.55 tror jag.

Fredde

Citat från: Carl Eric skrivet 25 september 2011, 18:42:24 PM

Den satt fast mellan 13:55 och 14:20...