Inga extrainsatta bussar?

Startat av Micke.L, 24 september 2011, 15:38:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Micke.L

Hur kommer det sig att SL inte sätter in extra bussar dagar som det är stora evenemang i Stockholm?

Till exempel igår som det var Veronica Maggio på Gröna Lund. På vägen dit blev 44an knökfull. Då kom ändå inte alla som ville ombord, och det var 4 timmar innan konserten skulle börja.. Sen så på vägen hem var jag kvar på grönan i runt en timme efter att spelningen var slut men fortfarande då blev spårvagnen (7) knökfull.

Så varför satte inte SL in iaf några extra bussar? För det var ju många som inte kom med 44an på vägen eftersom efter Sthlm Östra gick det inte att få på någon..

Ersa

Mycket bra fråga, men dessvärre i lite fel forum. Det är bara SL:s egen kundtjänst som kan svara på detta, då det är SL som måste beställa extra trafik från sina trafikutövare i god tid.

rengmark

Citat från: Ersa skrivet 24 september 2011, 15:46:03 PM
Det är bara SL:s egen kundtjänst som kan svara på detta, då det är SL som måste beställa extra trafik från sina trafikutövare i god tid.
Helt meningslöst att kontakta SL kundtjänst, läs Go Excellent om detta. Det enda som händer är att de frågar om de ska skicka frågan/synpunkten vidare. Oftast ut i ett stort svart hål. Någon återkoppling kan man inte räkna med.
I våras skulle jag gå på ett stort TV4-evenemang ute på Kvarnholmen. Jag frågade då Go Excellent om de kände till evenemanget och om man kunde vänta sig någon förstärkning till 402:ans halvtimmestrafik. Detta visste man ingenting om, utan jag blev uppmanad att ta kontakt med arrangören för att höra efter om de hade informerat SL!

JDS

Du kan ju ställa frågan på Svenska Spårvägssällskapets forum i stället.

Peter Elmheden

I slutänden är det ju alltid någon som måste betala kalaset. Kan vara något sådant som spökar?

Micke.L

Citat från: Peter Elmheden skrivet 27 september 2011, 19:43:19 PM
I slutänden är det ju alltid någon som måste betala kalaset. Kan vara något sådant som spökar?

Fast SL kan ju knappast förlora på det, finns säkert många som väljer att gå/ta taxi istället för att vänta på bussen en sen kväll efter en konsert.

Lung To

Har själv föreslagit att förlänga linje 52 till Djurgården eller åtminstone Djurgårdsbron men fått kalla handen. Har hört att SS vill inte ha några busslinjer utöver 44:an dit.

Beppe

Har för mig att det står i de senaste upphandlingsunderlagen att det är entreprenörens uppgift att ta reda på när det är större evenemang och i de fall tillsätta resurser...

Ulf Berlin

Det var länge sedan det gick extravagnar på 44an mellan Karlaplan och Djurgården.
SL"anser"väl att trafiken mot SergelsTorg är viktigare.
(Och en 20 min promenad till Karlaplan efter ett Grönanbesök känns bara uppfriskande ;))/Ulf