Kommande nyheter i Norrtälje

Startat av MrX, 24 september 2011, 14:24:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrX

Från måndag kommer fyra bussar flyttas från Bromma till Norrtälje för att få ordning på vagnbristen. Det rör sig om 4742-4745 som temporärt flyttas upp i väntan på några bussar som är på omlackering på Busmarket. Snart ska fordonsflottan i Norrtälje vara komplett.

Hett tips, 159an kommer drabbas av glesare trafik till vi har fått tillbaka bussarna.

Ersa

Citat från: MrX skrivet 24 september 2011, 14:24:40 PM
i väntan på några bussar som är på omlackering på Busmarket.

Ska bli intressant att se vad för bussar som är på omlackering just nu. Vågar man hoppas på Carrus Vegor från Skåne i 49xx-serien, eller blir det "SL-standard", dvs slitna skramlande Säffle?

Jan

Citat från: Ersa skrivet 24 september 2011, 14:29:12 PM
Ska bli intressant att se vad för bussar som är på omlackering just nu. Vågar man hoppas på Carrus Vegor från Skåne i 49xx-serien, eller blir det "SL-standard", dvs slitna skramlande Säffle?

Finns det några över?
I branschen i 40 år

Ersa

Citat från: Jan skrivet 24 september 2011, 15:25:38 PM
Finns det några över?

Jag har ingen aning. Antagligen är hoppet lågt. För de ju kunnat flytta in övertaliga fina Vegor redan efter midsommar om de haft några över.

Ted Selander

Citat från: Ersa skrivet 24 september 2011, 14:29:12 PM

Blir det inte fler 57xx hyrbussar?

/Ted

Ersa

Citat från: Ted S skrivet 24 september 2011, 16:20:44 PM
Blir det inte fler 57xx hyrbussar?

Jovisst, och den omlackade hyrda Vegan väcker ju vissa frågetecken. Ska vissa Vegor långtidshyras fram till åldersgränsen år 2017? (De klarar tyvärr inte avtalet ut). På något vis är tillfälliga hyrobjekt inte riktigt lika intressanta som egna köpa objekt.

Walter

Man har ju på sistone lämnat tillbaka många överblinva bussar till Volvo från bland annat Halland. Kanske läge att ta tillbaka några dessa och lacka om.

Eller om någon av våra skribenter som brukar besöka Busmarket tar sig en titt på plats och ser vilka det handlar om?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Berlin

NOB 4905 sågs rödlackerad på linje 35X i Västerhaninge idag.
(Tyvärr kom den ej med på bild)/Ulf

Ersa

Citat från: Ulf Berlin skrivet 24 september 2011, 20:51:26 PM

Hoppet ökar! :D

j-a

Det har ju funnits ett stort antal skåne vegor i Säffle under ett par års tid,men de har ju minskat kraftigt,när jag var där i sommras såg jag bara 2 eller 3 st,var har alla dessa hamnat??

Fredde

Vegan 5748 stod ikväll SL-röd hos Busmarket. Så pass färsk att man inte hunnit montera tillbaka stötfångare och motorlucka.

Bussmicke

Det var fan, trevligt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: j-a skrivet 24 september 2011, 22:31:32 PM
Det har ju funnits ett stort antal skåne vegor i Säffle under ett par års tid,men de har ju minskat kraftigt,när jag var där i sommras såg jag bara 2 eller 3 st,var har alla dessa hamnat??

Ett större antal Skånevegor har rullat i Trafikområde Uppsala sedan några år tillbaka, men om de är desamma som fanns i Säffle vet jag inte.

Mikael T Nilsson

Nobina 4742-44 flyttades idag till Norrtälje. Jag mötte dem på E18 vid Täby ca kl. 16 idag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Är du hundra på det? Är 99% säker på att det var den jag fångade på bild i går med mobilen vid V-haninge, lika gul
som tidigare, tyvärr syns inte regnr:et väl nog på bilden :-/ men den heter ROD751 och jag kan IAF urskilja
75 som sista siffror på den, om ingen annan vega heter nåt med 75 också!