Renoveringen av GUB 140-161, status?

Startat av Bese001, 21 september 2011, 19:37:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej! Någon som kan fylla på några uppgifter här? Vet att 146 och 158 renoverats.

Jacob

Idag såg jag en nylackad biogasbuss inne på verkstaden. Någon som vet vilken individ?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

kimpan

Citat från: Jacob skrivet 04 oktober 2011, 23:21:30 PM
Idag såg jag en nylackad biogasbuss inne på verkstaden. Någon som vet vilken individ?

//Jacob

troligtvis 146..... den står mera på verkstaden än vad den är ute i trafik....

Jacob

Fast jag såg 146 i trafik idag... såg tidigare en biogasbuss inne på lack så troligen är det denna jag såg på verkstaden, frågan är bara vilken individ det är.

För övrigt såg jag 140 och 151 på verkstaden också.

//Jacob

Niclas Rosenius

Kan vara 156 du såg.

Tror att det är 155 o 145 som står på tur i nämnd ordning.

//Niclas

Jacob

145 sågs inne på plåt(?) ikväll.

//Jacob

Jacob

Måste bara fråga en sak, hur bestäms det vilka bussar som ska renoveras? Får förarna säga vilka de tycker är sämst eller görs det någon provkörning/kontroll?? Eller tar man de som ser mest slitna ut?

//Jacob

Stinsen

Citat från: Jacob skrivet 05 oktober 2011, 21:02:32 PM
Måste bara fråga en sak, hur bestäms det vilka bussar som ska renoveras? Får förarna säga vilka de tycker är sämst eller görs det någon provkörning/kontroll?? Eller tar man de som ser mest slitna ut?

//Jacob

Gubbarna som jobbar på verkstad brukar ha rätt bra koll på sådant som tekniskt status på fordonen.

Niclas Rosenius

Citat från: Stinsen skrivet 05 oktober 2011, 22:48:38 PM
Gubbarna som jobbar på verkstad brukar ha rätt bra koll på sådant som tekniskt status på fordonen.

Precis, och även Verkstadschefen med. Vi förare har inget att säga till om när det gäller sånt här.

//Niclas

bjorn_k

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 oktober 2011, 22:53:02 PM
  Precis, och även Verkstadschefen med. Vi förare har inget att säga till om när det gäller sånt här.

//Niclas
Är det så så är det ju inte bra... Felanmälningar/driftstörningsrapporter måste väl spela någon roll?

Niclas Rosenius

Citat från: bjorn_k skrivet 05 oktober 2011, 22:54:37 PM
Är det så så är det ju inte bra... Felanmälningar/driftstörningsrapporter måste väl spela någon roll?

Givetvis så tas sånt i beräkning med felanmälan men nu är det inte alla 22 bussar som skall rustas utan bara ett visst antal och då lägger man inte ner en massa pengar på en buss som är i sämre skick än en som är bättre.

//Niclas

Jacob

Så man renoverar alltså de 12(?) som är i halvbra skick, behåller några få som är bra samt avyttrar de dåliga?

//Jacob

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob skrivet 06 oktober 2011, 16:11:59 PM
Så man renoverar alltså de 12(?) som är i halvbra skick, behåller några få som är bra samt avyttrar de dåliga?

//Jacob

Minst 12 stycken kommer att rustas men om alla blir är tveksamt.

Idag stod 158 i verkstaden i alla fall. 156 håller på att plockas ihop efter lack.

//Niclas

Jacob

Nu står 156 på rampen och verkar bara ha reklamram och säten kvar. Någon som har ny information om vilka som är på tur? Vet att det efter 156 är 155 och 145, men därefter?

//Jacob