Tre SL-bilder (Keolis & Arriva)

Startat av Mikael T Nilsson, 21 september 2011, 16:53:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några nytagna bilder på SL-vagnar. Först en kortvagn på linje 603, som oftast trafikeras med ledbuss. Vagn 4630 har tillhört Täby/Norrort sedan nyleverans.

Keolis Täby/Norrorts två Carrusvagnar, 1230-31, har den för trafikområdet, udda dörrställningen 1-1-0. Även Bussnackaren Micke L har nyligen visat en bild på denna vagn.

Nu börjar det bli vanligare med nya bussar på linje 537 mellan Kista C och Upplands Väsby. Tidigare var det oftast de äldsta Volvo- och Scaniabussarna hos Arriva Märsta som tursattes på linjen. Men än finns det kvar äldre normalgolvsvagnar i Märsta. Turen efter trafikerades t ex av Arriva 7168 (Volvo B10M/Säffle) och första eftermiddagsturen på linje 687 från Kista mot Vallentuna trafikerades av Arriva 7081 (Volvo B10M/Säffle led), båda f.d. Swebus.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussfanatikern

Skulle inte 1230 och 1231 också få en bakdörr?

Micke.L

Trevliga bilder! Vagnen som du fångat på 603an är en av mina favoriter :)

Jo bussarna skulle få en bakdörr monterad.. Men vet dock inte när.

Mikael T Nilsson

Citat från: Micke.L skrivet 22 september 2011, 06:55:15 AM
Trevliga bilder! Vagnen som du fångat på 603an är en av mina favoriter :)

Jo bussarna skulle få en bakdörr monterad.. Men vet dock inte när.

Roligt att du uppskattade bilderna! Ja, dessa 46xx-vagnar är riktigt trevliga. Lite snyggare än föregångaren (Keolis 4601-11).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.