Vi stannade i Månkarbo -2 (bilder)

Startat av Jacob, 20 september 2011, 09:45:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Då fortsätter vi med del 2.

SJ 2845 anländer






Då var vi fyra bussar








Jocke Selling hade kul ;D


SJ 2828 anländer




Och därmed var samtliga bussar på plats








En spegelbild på Nobina 3747


En bild jag blev riktigt nöjd med






Vi lämnar Månkarbo...


...och sedan var vi på rull mot Uppsala igen!


Det var allt från resan hem, fler bilder från järnvägsmuseet kommer! Får ta och tacka för hemresan också, tycker det blev väldigt trevligt :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Robert T

Varför fuskade de tre äldsta bussarna genom att köra nya E4?  :P

Björn Forslund

Citat från: Robert T skrivet 20 september 2011, 11:07:15 AM
Varför fuskade de tre äldsta bussarna genom att köra nya E4?  :P

Berodde på att det blev sent och det var en bit att köra innan alla bussar var hemma. De yngre skulle ju bara till Uppsala. 1120 var inte parkerad förrän efter 21, så det blev en lång dag. Om än en härlig sådan.

Robert T

Citat från: Björn Forslund skrivet 20 september 2011, 11:46:39 AM
Berodde på att det blev sent och det var en bit att köra innan alla bussar var hemma. De yngre skulle ju bara till Uppsala. 1120 var inte parkerad förrän efter 21, så det blev en lång dag. Om än en härlig sådan.

Så du menar att man kan få nog av bussar?  ;D

Nåja, vi tänkte mest på 2828 som ju inte gärna susar fram i 90. Då är ju gamla E4 mer passande som är snudd på helt öde, bred och man har något att titta på. Jag vet inte hur långt efter jag dök upp på Säbygatan med 3747 men jag körde inte över 70 någonstans från Månkarbo och dessutom stannade vi för att försöka få igång passagerarvärmen.

Björn Forslund

Citat från: Robert T skrivet 20 september 2011, 12:09:16 PM
Så du menar att man kan få nog av bussar?  ;D

Nåja, vi tänkte mest på 2828 som ju inte gärna susar fram i 90. Då är ju gamla E4 mer passande som är snudd på helt öde, bred och man har något att titta på. Jag vet inte hur långt efter jag dök upp på Säbygatan med 3747 men jag körde inte över 70 någonstans från Månkarbo och dessutom stannade vi för att försöka få igång passagerarvärmen.

Nja, men jag hade tjejen med o hennes 8-åriga dotter som varit uppe sedan 4 på morgonen, så det gäller att inte avskräcka blivande diggare för tidigt....

Robert T


Ersa

Citat från: Robert T skrivet 20 september 2011, 11:07:15 AM
Varför fuskade de tre äldsta bussarna genom att köra nya E4?  :P

Billösa gamla E4 fungerade då lika bra, och trots den äldre vägen rullade blåa 7401 som första fordon in på Nobinas depå i Uppsala före de andra gamlingarna. Därefter fick den prova på Östunavägen mot Långhundra och Rimbo. Bäst med den var att den manuella växlingsfunktionen ännu inte var spärrad. :)

Så nu har en VDL trafikerat färdvägen för nuvarande UL 808 och 809, gamla 807 samt delar av SL 639. :)

Robert T

Citat från: Ersa skrivet 20 september 2011, 23:30:42 PM
Bäst med den var att den manuella växlingsfunktionen ännu inte var spärrad. :)



Med risk för offtopic... Hur sköter sig lådan jämfört mot I-Shift?

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 20 september 2011, 23:30:42 PM
Billösa gamla E4 fungerade då lika bra, och trots den äldre vägen rullade blåa 7401 som första fordon in på Nobinas depå i Uppsala före de andra gamlingarna.

Men enligt denna (suddiga) bild som togs från dubbeldäckaren så var SJ 2845 före oss till depån ;)



Hur det kan komma sig, det vet jag inte...

//Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob A skrivet 21 september 2011, 00:17:04 AM
Men enligt denna (suddiga) bild som togs från dubbeldäckaren så var SJ 2845 före oss till depån ;)

Ja, utom den allra snabbaste vagnen såklart!