Umeå 19/9-2011 (12 bilder)

Startat av swedebear, 19 september 2011, 20:50:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Idag var jag till Umeå på en jobbintervju hos Botniatåg och tog dessa bilder på bussar (Tog även några bilder på Norrtåg's Itino och på Umeå Central men det kommer i Offtopic senare)

Först ut är Scandinex som verkar vara någon form av flyttfirma

Sedan gick jag på Västra Esplanaden och då kom KR Trafik 51 körande

Efter att intervjuerna var avklarade så tog jag Skolgatan (Tror jag det var) och där såg jag ett gäng bussar, först ut var Umeå Buss, SSS574

Strax bakom stod KR Trafik 51 igen

Näst i tur var Vännäs Buss, ROG658

Strax bakom den kom en av de två Cerisarna (Till Linje 10) som jag inte har kort på, nämligen individ 47

Sedan vände jag upp mot Busstationen på Magasingatan (Tror jag) och där möttes jag av en Nobina Solarisar, nämligen 6942

Sedan cirkulerade jag runt Busstationen lite och hittade några bussar som visade baken, först ut av dem var Abramssons Buss 17 och KR Trafik 42

Sedan visade även Vilhelmina Taxi CJG333 också baken

Sedan hade vi ytterligare en Abramssons Buss som hade gjort sin tjänstgöring verkade det som. Det var individ 22

Sist ut i detta bildsvep hittar vi 2 bilder på Kålaboda Buss BZK249, först ståendes vid gaten och sedan på väg iväg

RoggaBoy

Du har så rätt i gatunamnen. Tack för idag och hoppas vi ses igen!  :)

mil

scandinex bussen är reggad för 20 personer så en flytt firma är det knappast och tittar man på det de lastar ur så är det tross och casar dvs musik utrustning. En enkel sökning på nätet visar att förutom byggverksamhet så har de uthyrningstillstånd för turnébuss

swedebear

Citat från: RoggaBoy skrivet 19 september 2011, 20:53:21 PM
Du har så rätt i gatunamnen. Tack för idag och hoppas vi ses igen!  :)

Tack...

Varsågod och tack detsamma, det gör vi säkert!

bussgrabben

Scandinex-bussen står utanför Folkets hus/Idun och eftersom Raubtier och Pain hade konsert igår tror jag att man kan finna anledningen där.

swedebear

Citat från: bussgrabben skrivet 20 september 2011, 16:46:08 PM
Scandinex-bussen står utanför Folkets hus/Idun och eftersom Raubtier och Pain hade konsert igår tror jag att man kan finna anledningen där.

Det låter onekligen vettigt...