Huvudmeny

modern histora

Startat av the0fiskis, 19 september 2011, 10:08:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

att 71an har kortas ner till slussen....

5704 keolis
kommentarer/rättelser mottages  :)

jbnilsson

Detta gäller preliminert till den 28 nov. Vad som händer sen är oklart. Ev återgår man till ord linjesträckning med då vissa turer på vardagar till/från Kungsträdgården. Ev fortsätter man som nu att bara trafikera till Slussen.

Själv tror jag 71 har gått färdigt för alltid på sträckan Slussen - Kungsträdgården. Finns så många andra linjer som går den sträckan.

the0fiskis

Citat från: Omtvert skrivet 19 september 2011, 10:13:08 AM
För att sedan få en utskällning av dina polare?
???  ???
vad mennar du?

AndersP

Nu ska de iofs bygga om Slussen, men vore det inte en idé att dra om 71 så att den gick typ till Södra station efter Slussen eller nåt? Så kan man åka den till pendeln.

Carl Eric

Citat från: Andy skrivet 23 september 2011, 17:06:46 PM
Nu ska de iofs bygga om Slussen, men vore det inte en idé att dra om 71 så att den gick typ till Södra station efter Slussen eller nåt? Så kan man åka den till pendeln.

Nu så vet jag inte hur vändmöjligheterna ser ut vid Södra station eller hur trafiksituationen ser ut, men det skulle jag vara en riktigt bra idé!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!