Huvudmeny

Medborgarbussen

Startat av tågluffaren, 18 september 2011, 22:59:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren

Idag rullade Medborgarbussen i Stockholm. Några bilder;

Lilla 08an vid Slussen

Lilla 08an vid Slussen

Stora 08an i Rågsved. Mannen i röd tröja är "Apollo"; stora 08ans guide.

Mer info om Stockholms Nya Medborgarbusslinje finns på www.medborgarbussen.se

Blue

...och eftersom varken vi eller miljön har råd så antar jag att bussarna var godkända för att gå i miljözon eller kördes på ecopar?
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Optimal

Känner han som äger Rättbuss´en. Den körs på Ecopar, så den får rulla inne i stan :). Den andra "skrothögen" ser välldigt skabbig ut,den går väll på vanlig diesel antar jag.

Björn Forslund

Citat från: Jim skrivet 19 september 2011, 00:08:46 AM
Känner han som äger Rättbuss´en. Den körs på Ecopar, så den får rulla inne i stan :). Den andra "skrothögen" ser välldigt skabbig ut,den går väll på vanlig diesel antar jag.

"Skrothög"? Du vet inte vad du snackar om, så skippa sådana kommentarer.
Bussen är äldre än 30 år och därmed får den rulla i miljözonen.
Även om den ser lite skabbig ut så är den välskött och besiktigad. Fd SJ 0690, Scania BF/Larvik.

tågluffaren

Citat från: Björn Forslund skrivet 19 september 2011, 06:38:47 AM
"Skrothög"? Du vet inte vad du snackar om, så skippa sådana kommentarer.
Bussen är äldre än 30 år och därmed får den rulla i miljözonen.
Även om den ser lite skabbig ut så är den välskött och besiktigad. Fd SJ 0690, Scania BF/Larvik.

Jodå, den var helt okej att åka i. Visserligen fick man göra en del "förfiningar" som att dra på tyger på stolarna men rent komfortmässigt har jag åkt med värre bussar i ordinarie SL-trafik.

Björn Forslund

Citat från: tågluffaren skrivet 19 september 2011, 21:20:17 PM
Jodå, den var helt okej att åka i. Visserligen fick man göra en del "förfiningar" som att dra på tyger på stolarna men rent komfortmässigt har jag åkt med värre bussar i ordinarie SL-trafik.

Ganska självklart att en långlinjevagn från 60-talet är bekvämare än en trång lokaltrafikbuss. Som nya var Larvikarna fina bussar för sin tid.