Keolis/Busslink 8407 är ute o rör på sig!

Startat av virtual1, 16 september 2011, 17:37:33 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Både 9903 och den här på bild idag, ibland ska man ha tur :-D - verkade nästan varit nån sort rekogniseringstur?! Har man planer
på o kolla hur väl småbussar gör sig i stadstrafiken?!

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

jbnilsson

Carl Eric

Citat från: jbnilsson skrivet 16 september 2011, 18:53:48 PM
Linjeutbildning ? . Linje 71.   

Såg den vid Henriksdal runt 13:45 när den svängde från Värmdövägen mot Slussen. Ombord var det väl ca 8 personer...

Om man ser till regler så passar ju den iaf bättre än de B9S som man nästan dagligen ser där...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: Carl Eric skrivet 16 september 2011, 20:14:26 PM
Om man ser till regler så passar ju den iaf bättre än de B9S som man nästan dagligen ser där...

Vad syftar du på för regler?

Bussmicke

Lycko-orm, såg den två gånger utan möjlighet till foto.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

jbnilsson

Citat från: Fredde_J skrivet 18 september 2011, 13:56:29 PM
För boggi ja...

Gäller dessutom bara från Slussen och ''in''. Från Jarlaberg till Slussen finns ingen begränsning?.

Numera går dessutom 71:an bara till Slussen, så borde gå att köra med samtliga vagnar som N/V har.

Har själv vid nåt tillfälle kört trängselvagn till Kungsträdgården, måste säga att jag föredrar dessa framför MAN-bussarna som tidigare gick där normalt.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 17 september 2011, 00:43:29 AM
Lycko-orm, såg den två gånger utan möjlighet till foto.

:-) - skulle du inte hälsat på depån?

Carl Eric

Citat från: Fredde_J skrivet 18 september 2011, 13:56:29 PM
För boggi ja...

Ser man på! Då har man lärt sig någonting idag! Tack så mycket! :)

homer

så ledbuss med styrbar 3:e axel är ok på södermalm?

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 18 september 2011, 14:37:48 PM
:-) - skulle du inte hälsat på depån?

Jodå det gjorde jag, Mölnviksgaraget likaså (dagen efter), men hade inte sagt nej till en "bild ute på stan"..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

the0fiskis

Citat från: jbnilsson skrivet 18 september 2011, 14:16:59 PM
Gäller dessutom bara från Slussen och ''in''. Från Jarlaberg till Slussen finns ingen begränsning?.

Numera går dessutom 71:an bara till Slussen, så borde gå att köra med samtliga vagnar som N/V har.

Har själv vid nåt tillfälle kört trängselvagn till Kungsträdgården, måste säga att jag föredrar dessa framför MAN-bussarna som tidigare gick där normalt.
för någon dag(kanske en vecka) sen såg jag en 71 vid slotet  :-\

Fredde

Citat från: the0fiskis skrivet 18 september 2011, 22:01:00 PM
för någon dag(kanske en vecka) sen såg jag en 71 vid slotet  :-\

Det var i måndags som trafiken kortades ner till/från Slussen.