Några Norrtäljebilder från 16 september 2011

Startat av Mikael T Nilsson, 16 september 2011, 17:05:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer några bilder från eftermiddagsrusningen i Norrtälje den 16 september. Först KR-Trafik 248, som just anlänt Norrtälje på UL-linje 808 från Knutby.



F.d. Björknäsvagn Nobina 066 på väg att köra fram till avgångshållplats för linje 620 mot Åkersberga.



En udda vagn för Norrtälje stadstrafik, en Volvo B10M/Säffle 2000 NL, Nobina 4450. 4450 var väl ursprungligen en Södertäljevagn.
Detta var för övrigt den enda "normalgolvsbussen" jag såg i trafik för Nobina Norrtälje denna eftermiddag.



En av de (enligt uppgift) för Norrtläje tillfälliga MAN-bussarna, Nobina 6863 på linje 651 mellan busstationen och Vårgatan.



En halvtimme senare kom bussen tillbaka och trafikerade då linje 654 mot Lohärad. Här värmer man upp motorn eller något.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jacob

Härligt! KR 248 är riktigt snygg, både invändigt och utvändigt :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikael T Nilsson

Citat från: Jacob A skrivet 16 september 2011, 19:31:57 PM
Härligt! KR 248 är riktigt snygg, både invändigt och utvändigt :)

//Jacob

Jag håller med om att 248:an är riktigt snygg. Ser att även nya UL-vagnar levereras med lysdiodskyltning, vilket numera är vanligast bland nyleveranser i SL-trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 16 september 2011, 20:03:34 PM
Jag håller med om att 248:an är riktigt snygg. Ser att även nya UL-vagnar levereras med lysdiodskyltning, vilket numera är vanligast bland nyleveranser i SL-trafiken.

Typ av skyltsystem, antal extraljus, färg på gardinerna m.m är helt upp till trafikutövaren att fritt besluta om.


Ersa


bjorn_k

Citat från: Ersa skrivet 16 september 2011, 22:20:15 PM
Lugn. De är snart borta.
Om den ändå hade vart välskött så hade den gärna fått vara kvar... Motor och låda verkade iaf gå bra sist jag åkte...

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 16 september 2011, 20:57:47 PM
Typ av skyltsystem, antal extraljus, färg på gardinerna m.m är helt upp till trafikutövaren att fritt besluta om.

Ja, det märks t ex i SL-trafiken där Arrivas senaste nyleveranser inte har lysdiodskyltning. Är det fortfarande så att det är SL själva som står för nyanskaffning av alla etanolbussar i SL-trafiken men att det är trafikutövarna som kör bussarna? Om det är så och Arriva Märstas nya Scaniabussar är etanoldrivna och således är  beställda av SL är ju SL inkonsekvent vad gäller typ av skyltsystem.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.