Linje 805 och 807

Startat av Janne Rickman, 12 september 2011, 20:37:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Niclas Wennerlid

Wow, vilken överaskning!!! Dagens nostalgitripp, stort tack för dessa bilder.

// Niclas

Ersa

Toppen, Janne! :)
De flesta bilderna verkar vara tagna 1993, och nog var de flesta bussarna kvar i tjänst i Rimbo tio år senare.

Jacob

Oj vilka underbara bilder!!

Citat från: Janne Rickman skrivet 12 september 2011, 20:37:53 PM

Något för Ersa? ;)

Och vilka snyggingar! Ser ju riktigt fint ut med VOLVO under vindrutan :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Peter Rost

Ulf Berlin

/Janne

Oj,vad trevligt snitt av alla typer av Norrtäljevagnar på `90-talet.
"Textmassan"på rullen kommer väl från dåvarande 673?/Ulf

Ersa

Citat från: Ulf Berlin skrivet 13 september 2011, 20:05:06 PM
Oj,vad trevligt snitt av alla typer av Norrtäljevagnar på `90-talet.
"Textmassan"på rullen kommer väl från dåvarande 673?/Ulf

Den elmotorstyrda Broseskylten från sent 1990-tal verkar hålla på att snurra fram från "Uppsala" till "Norrtälje", men dessa två texter verkar ha bl.a Vaxholm mellan sig.

Exakt en sådant skylt har jag här hemma, dock med c:a 80 st Skellefteåtexter. Själva textrullen på denna buss skulle jag gärna velat ha idag. :)

Robert Brink

Underbara bilder här oxå!

CitatDen elmotorstyrda Broseskylten från sent 1990-tal verkar hålla på att snurra fram från "Uppsala" till "Norrtälje", men dessa två texter verkar ha bl.a Vaxholm mellan s

Apropå Broseskyltarna, jag skyltade "Ej i trafik" när jag skulle tomma en hyfsat lång tomkörning till garage, det var från nr: 6 till 92! ;D
När jag parkerat på rampen och stängt av motorn, så undrade jag vad som lät... Det var skylten som fortfarande rullade på... ;D

//R

5783

Läckert är ordet! SL 67 lacken är verkligen så mycket snyggare än SL 86/94.

Robert T

Citat från: Robert Brink skrivet 17 september 2011, 15:26:00 PM
Underbara bilder här oxå!

Apropå Broseskyltarna, jag skyltade "Ej i trafik" när jag skulle tomma en hyfsat lång tomkörning till garage, det var från nr: 6 till 92! ;D
När jag parkerat på rampen och stängt av motorn, så undrade jag vad som lät... Det var skylten som fortfarande rullade på... ;D

//R

Herre gud, jag som tycker vår Init CoPilot skyltar om segt, om det vill sig illa och den hänger sig kan det ta en minut eller två. Det räcker ju för att man måste köra fram felskyltad.  ;D