Hjälp med modell och årtal

Startat av Susanne, 11 september 2011, 18:14:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Någon som vet vilken modellbeteckning samt årtal denna Volkswagen har?
transportstyrelsen.se blir jag inte klokare.

Bussföraren

T3:ans sista årsmodell var 1991, bilen på bilden (som är ett hembygge) borde vara av årsm 1987-1990

Susanne

Den ser ju lite annorlunda ut så jag kan mycket väl tänka mig att det är ett hemmabygge.
Den har stått på samma plats i åratal.

groenis

Enklast är att gå ner till bilfirman och fråga,

Den föddes som en normal lång transporter från början kan tänka mig att det sitter en golfdiesel i den.

/Lennart

Mölle-Mats

Det står en liknande tingest i Helsingborgs södra utkanter, med reklam för en firma som reparerar/bygger om VW-bilar.

Någonstans i Södermanland (eller möjligen i Östergötland, minns inte exakt) längs E4:an så finns det en annan rolig variant på bil ombyggd för reklamändamål för något som kallas för "Syllerstorpett" - man har satt ihop bakänderna från 2 st SAAB 900 Combi Coupé och sedan lackerat skapelsen pippigul.

Har tyvärr inga bilder på dem.

Jimpan

CitatNågonstans i Södermanland (eller möjligen i Östergötland, minns inte exakt) längs E4:an så finns det en annan rolig variant på bil ombyggd för reklamändamål för något som kallas för "Syllerstorpett" - man har satt ihop bakänderna från 2 st SAAB 900 Combi Coupé och sedan lackerat skapelsen pippigul.

Den står till och med i södra Östergötland i närheten av småländska gränsen uppe på en slänt mot "Vätternsidan" av E4:an.
Syllerstorpett är en upplevelseanläggning där man får prova diverse olika fordon och liknande och tävla mot varandra. Populärt för personalaktiviteter osv osv...
Undrar om den är fram eller bakhjulsdriven...? ::)

mil

Citat från: Jimpan skrivet 12 september 2011, 09:47:23 AM
Den står till och med i södra Östergötland i närheten av småländska gränsen uppe på en slänt mot "Vätternsidan" av E4:an.
Syllerstorpett är en upplevelseanläggning där man får prova diverse olika fordon och liknande och tävla mot varandra. Populärt för personalaktiviteter osv osv...

den står om du kommer e4an från linköping så står han innan avfarten till Väderstad

Mats Karlsson

Citat från: Jimpan skrivet 12 september 2011, 09:47:23 AM
Frågan är om det inte är så att framdelarna finns hos Torpa Racing utanför Borensberg. Där har man också en upplevelseanläggning med roliga bilar. En av dessa är en Saab 900 bestående av två framdelar. Det är dock bara motor i ena framdelen. Man kör denna från båda förarplatserna och manövrera den runt en bana med snäva svängar, vilket går ypperligt eftersom man styr med alla hjulen. Det kräver dock att båda förarna är samspelat så att man inte styr mot varandra. I så fall går det som för Kurt och Arne, att man hamnar ut på åkern bland korna.

Mölle-Mats

Tack alla för infon om "dubbel-SAAB:en" och reklamen för Syllerstorpett, som jag passerat åtskilliga gånger under de senaste 15 åren och undrat vad det är för något. Här fick jag ju även se en video på de andra två halvorna av de bägge SAAB:arna i aktion, och begreppet "SAABLANS KUL" (som skymtade på en bild på startsidan) var verkligen träffande!  :)

Mats Karlsson

Inte så långt därifrån, 3 mil norr om Mjölby finns Torpa Racing med många olika upplevelser, bl.a. rally och tokbilar. Där finns också en "dubbel-SAAB". Riktigt kul kan kan lova!

mil

Citat från: Mats Karlsson skrivet 12 september 2011, 12:42:31 PM
Inte så långt därifrån, 3 mil norr om Mjölby finns Torpa Racing med många olika upplevelser, bl.a. rally och tokbilar. Där finns också en "dubbel-SAAB". Riktigt kul kan kan lova!

lite bilder därifrån med

http://www.torparacing.se/.

Dock liten rättelse det ligger om man åker från österstad mot borensberg så det är en bit från mjölby det ligger närmre motala

Mats Karlsson

Citat från: mil skrivet 12 september 2011, 13:07:13 PM
lite bilder därifrån med

http://www.torparacing.se/.

Dock liten rättelse det ligger om man åker från österstad mot borensberg så det är en bit från mjölby det ligger närmre motala
Men om man passerar på E4:an så ligger det ca 3 mil norr om Mjölby. Sedan kan man givtvis komma dit från olika håll, bl.a. från Motala eller Linköping.

yngrot

Verkar ku ställe det där Syllerstorpet men risk för åksjuka i SAABen om man sitter i fel ände   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

HJP

Citat från: Susanne skrivet 11 september 2011, 18:14:58 PM
Någon som vet vilken modellbeteckning samt årtal denna Volkswagen har?
transportstyrelsen.se blir jag inte klokare.
VW T2½  ;)

HJP