Problem med Twitter (Java)

Startat av scaniaolsson, 11 september 2011, 15:53:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniaolsson

Hej på er.

Följer lite olika saker via twitter i mi Pc här hemma, i fredags morse fick jag helt plötsligt utan förvarning
bara upp på twittersidan med följande text.

You cannot use the Twitter website without having JavaScript enabled on your web browser. Please re-enable JavaScript and refresh this page.

Visserligen hade jag då inte java  i burken, men det är installerat nu och jag tror i alla fall att allt ska vara igång.
På en annan sida där jag tidigare fått info om att java inte var installerat fungerar det nu perfekt och javaapplikation visas utan problem.

Någon som kanske kan ge mig lite mer kött på benen, det känns som en inställningsfråga.

Mvh.
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

swedebear

Citat från: scaniaolsson skrivet 11 september 2011, 15:53:04 PM
Hej på er.

Följer lite olika saker via twitter i mi Pc här hemma, i fredags morse fick jag helt plötsligt utan förvarning
bara upp på twittersidan med följande text.

You cannot use the Twitter website without having JavaScript enabled on your web browser. Please re-enable JavaScript and refresh this page.

Visserligen hade jag då inte java  i burken, men det är installerat nu och jag tror i alla fall att allt ska vara igång.
På en annan sida där jag tidigare fått info om att java inte var installerat fungerar det nu perfekt och javaapplikation visas utan problem.

Någon som kanske kan ge mig lite mer kött på benen, det känns som en inställningsfråga.

Mvh.
Scaniaolsson

Kolla om Javascript är aktiverat i din webläsare

scaniaolsson

Ursäkta en grottmänniska när det gäller inställningar ? Var i programmet gör jag det ?

Scaniaolsson

swedebear

Citat från: scaniaolsson skrivet 11 september 2011, 16:03:28 PM
Ursäkta en grottmänniska när det gäller inställningar ? Var i programmet gör jag det ?

Scaniaolsson

Det är olika från olika program, vilken webläsare använder du?

scaniaolsson

IE 8 om jag förstår saken rätt.

swedebear

Citat från: scaniaolsson skrivet 11 september 2011, 16:17:34 PM
IE 8 om jag förstår saken rätt.

Nu använder inte jag IE iofs men jag vet att det i Kontrollpanelen finns något som heter Internetinställningar (Internet Options om du har Engelskt windows), där brukar det under Avancerat-fliken finnas något som har med Java att göra

scaniaolsson

Jag blir f_n inte klok på det här, finns det ingen som har handgriplig info om hur man kan få igång detta ?

En bedjande Scaniaolsson

Björn Ax

Du har laddat ner och installerat java från http://www.java.com ??

scaniaolsson

Javisst har jag gjort det, Java 6 är nedladdad och installerad utan några problem.

swedebear

Citat från: scaniaolsson skrivet 11 september 2011, 18:58:14 PM
Javisst har jag gjort det, Java 6 är nedladdad och installerad utan några problem.

Kollade du där jag gav dig tips om?

scaniaolsson

Yes, men jag kan inte hitta något som inte / inte ska vara förbockat i någon "valruta".
I alla fall inte där JAVA står nämnt.

Scaniaolsson

Fredde

Testa: Verktyg - Internetalternativ - Avancerat.

Rulla ner lite där så hittar du en rubrik som heter Microsoft VM. Den valbara rutan i mitten av de tre ska vara ikryssad. Heter något med Java JIT....

swedebear

Citat från: scaniaolsson skrivet 11 september 2011, 19:26:32 PM
Yes, men jag kan inte hitta något som inte / inte ska vara förbockat i någon "valruta".
I alla fall inte där JAVA står nämnt.

Scaniaolsson

Jag hittade däremot något annat i min kontrollpanel, om du har en ikon som heter Java där så gå in i den, fliken avancerat och sen Standard-Java för webläsare, är det ibockat där?

scaniaolsson

Svar till Fredde_J: På den beskrivningen kan jag inte få fram något som heter Microsoft VM.

Till Swedebear: Ja där är det ibockat för I Explorer men inte för Mozilla-serien.
Låter som om det skulle vara rätt.

Scaniaolsson

swedebear

Citat från: scaniaolsson skrivet 11 september 2011, 21:02:51 PM
Svar till Fredde_J: På den beskrivningen kan jag inte få fram något som heter Microsoft VM.

Till Swedebear: Ja där är det ibockat för I Explorer men inte för Mozilla-serien.
Låter som om det skulle vara rätt.

Scaniaolsson

Ja det gör det uppenbarligen, antar att du har startat om datorn, har du provat med en annan webläsare, typ Google Chrome eller just Mozilla?