Huvudmeny

40 år sen

Startat av Nils-Bertil, 02 juni 2007, 09:09:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nils-Bertil

Idag är det på dagen 40 år sedan jag steg in på Stockholms Spårvägars kontor för att utbildas till spårvagnskonduktör. Det blev en kort sommar på de få innerstadslinjer som fanns kvar. Idag den 2 jun 2007 ska jag köra buss på linje 219, Landskrona - Helsingborg - Höganäs.
Tänk så fort tiden kan gå.
mvh
Nils

Marcus

Hej!

Ja, tiden går onekligen fort. Intressant att du ska köra 219, från mina gamla (och framtida) hemtrakter. Bor för tillfället i Berlin men flyttar tillbaka till Helsingborg i augusti/september. Du vet inte hur det är med rekryteringsbehovet på den här linjen? Behöver ni nya chaufförer? Jag kommer aktivt söka jobb så fort jag kommer hem men det skadar ju inte att börja redan nu.  :)

Mvh Marcus

Nils-Bertil

Är du intresserad så ska naturligtvis ringa ooch tala med vår chef Josef, så får du reda på vilket personalbehov vi har.
mvh/nils

bjalle

Citat från: Nils-Bertil skrivet 02 juni 2007, 09:09:21 AM
Idag är det på dagen 40 år sedan jag steg in på Stockholms Spårvägars kontor för att utbildas till spårvagnskonduktör. Det blev en kort sommar på de få innerstadslinjer som fanns kvar. Idag den 2 jun 2007 ska jag köra buss på linje 219, Landskrona - Helsingborg - Höganäs.
Tänk så fort tiden kan gå.
mvh
Nils

Då blir det lite Man körande.
Vad tycker du om de?
Man får ta sig ner till trakterna óch få lite bilder på Hgbgs Man också.
Hur många har kommit?

//Björn

Marcus

Det ska jag ta och göra så fort jag kommer tillbaka till Sverige! Angående MAN-körandet så har jag inget emot det.. :D Har bara kört turistbussar men det är ingen ekonomi i att köra en tur här och en tur där.

Jan

Hbg Man är i serien 6701-6732.
I branschen i 40 år

Marcus

Var är det bussarna utgår ifrån egentligen, är det depån kallad "Busspunkten" eller är den bara till för Arrivas fordon?

Jan

De flesta utgår från busspunkten, men även några från Landskrona och Höganäs
I branschen i 40 år

MattiasJ

jasså du kör här i helsingborg på pendeln linjerna ?? Där ser man, man har kanske hoppat på när du satt bakom ratten ;) jag bor på stattena och åker rätt ofta 220 till ramlösa station.. vi ses kanske någon dag ;)

Möllers

Kanske du ser mig i Landskrona eller i Helsingborg ner jag fotar bussar  8)