Huvudmeny

Keolis 9622 i Tumba

Startat av Frippe Fribas, 07 september 2011, 18:06:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Photobucket bråkar med mig, men jag hoppas detta går vägen.

I Botkyrka finns 9621-28 (Nobina 1864-65, 1867 och 4567-71) varav 9622 syns här.
//Fredrik

DEB

Så 1864 har omstationerats från Slussenområdet till Tumba? Den plåtades nämligen vid Sickla för 20 dagar sedan.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Carl Eric

Citat från: D_E_B skrivet 07 september 2011, 18:34:17 PM
Så 1864 har omstationerats från Slussenområdet till Tumba? Den plåtades nämligen vid Sickla för 20 dagar sedan.

Gamla Nobina 1864 rullade i Nacka-Värmdö fram tills runt den 21 augusti, sedan så har den levt i Sydväst!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Trevligt
Jag är där nästa vecka
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

1864 har jag sett nere i Östertälje. Kör Botkyrka någonting dit eller har den lånats ut till Södertäljegaraget?

Niclas Wennerlid

Linjeutbildning för linje 791?

// Niclas

Karsten

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 08 september 2011, 08:14:14 AM
Linjeutbildning för linje 791?

// Niclas

Du måste skämta? Den hittar ju alla!  ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Wennerlid

Citat från: Karsten skrivet 08 september 2011, 13:32:11 PM
Du måste skämta? Den hittar ju alla!  ;)

Kul kille  ;)

Jag skäms inte alls över min felkörning när du lurade ut mig på den linjen.
Jag kan alltid försvara mig med att linjen var mycket svårare då när den gick i slinga runt S-tälje :)

// Niclas

Marc

Instämmer, då var det match att hitta runt i Södertälje...
Minns en annan herre som lurade ut mig på 191 mitt i natten med 4085, linjen som jag snabbt gjorde om till någon form av stombuss utan div. svängar!

Niclas Wennerlid

Hm, just ja. Det var då du som Norrtäljeförare körde en Åkersbergavagn på en Söderortslinje som var turlagd på Hornsberg.
Inte så ofta det händer :-)

// Niclas

Bussmicke

Citat från: Marc skrivet 08 september 2011, 19:27:09 PM
Instämmer, då var det match att hitta runt i Södertälje...
Minns en annan herre som lurade ut mig på 191 mitt i natten med 4085, linjen som jag snabbt gjorde om till någon form av stombuss utan div. svängar!

Hade varit skoj att åka med på..
//Bussmicke.

Niclas Wennerlid

Jo, men sådana situationer sker ju oftast akut så man hinner inte varsla om det.
I det här fallet ringde jag in Marc efter han hade varit på någon teater med sin fjälla i Åkersberga, då tog han liksom bara en valfri vagn som stod på rampen där och spurtade in till byn.

// Niclas