Skånsta Västra 1972

Startat av Hasse L, 05 september 2011, 22:14:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Skånsta Västra bör väl motsvara dagens hpl Murkelvägen. Men jag antar att omgivningen ter sig en smula annorlunda idag?
1974 drogs 623:an via Margretelund till Malmskogen (dagens hpl Knipvägen på 633?) och nya 624 tog över slingan i Skånsta Västra med gles heldagstrafik som komplement till 621 och 626. Detta pågick några år till dess att Skånsta V kunde nås via Båtstorp och ringlinjerna tillkom.

Dåtidens tidtabeller var försedda med kartor som var lättare att orientera efter än dem som bifogas idag.

Peter Rost

Trevlig bild, och tabellen! Ja, området kring Åkersberga har expanderat väsentligt de senaste trettiofem åren. Tidigare var den delen av Österåker så att säga mera lantligt område än vad det är i dag.

/Peter

Affe/Märsta

Mycket trevlig bild, jag visade min far detta och han körde i Åkersberga när denna bild togs, så han kännde igen vagnen 6164.
Affe Märsta.

Hasse L

Citat från: Affe/Märsta skrivet 07 september 2011, 22:34:04 PM
Mycket trevlig bild, jag visade min far detta och han körde i Åkersberga när denna bild togs, så han kännde igen vagnen 6164.
Hej
Själv körde jag i Enebyberg. Det var inte så ofta man fick chansen att glida längs Åkersbergalinjerna.
Kul att din far kommer ihåg vagnsnumret! Vill minnas att 6138, 6163 och Katrineholmaren 6764 var övriga fasta vagnar ¨där uppe¨ vid denna tid.

Mvh /Hasse

Mr H

Noterar att CF:en har cykelställ bak! Hur många H65A hade det?
Tror aldrig att jag sett någon CF med cykel hängande bak eller någon bild på det.
Kanske någon har en sådan bild?

Mr H