Linje 59E

Startat av Björn Forslund, 03 september 2011, 10:56:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Hej

Gick linje 59E hela sträckan Norrs Station- Hammarbyhamnen? Ca 1970.
Det rör sig om en bild till Bussalmanackan 2012, så jag behöver lite experthjälp.

/Björn

Mr H

Har för mig att det vid den tidpunkten även fanns 59E som gick Centralen - Skeppsbron (!) som transiterade SJ/Arlandabussarna - Finlandsbåtarna. AGR kanske kan bekräfta det om han läser det här, jag tror att han kört sådana turer! :D

Mr H

Ted Selander

Citat från: Mr H skrivet 03 september 2011, 20:45:03 PM
Har för mig att det vid den tidpunkten även fanns 59E som gick Centralen - Skeppsbron (!) som transiterade SJ/Arlandabussarna - Finlandsbåtarna. AGR kanske kan bekräfta det om han läser det här, jag tror att han kört sådana turer! :D

Mr H

Det har AGR redan gjort - sökfunktionen här på snacket verkar underutnyttjad.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=43139.0

/Ted

Björn Forslund

Tack för det. Gick linjen enbart  i anslutning till att morgonbåten från Finland anlände?

AGR

Citat från: Björn Forslund skrivet 03 september 2011, 23:01:56 PM
Tack för det. Gick linjen enbart  i anslutning till att morgonbåten från Finland anlände?

Ja bara vid båtens ankomst. Till båten så fick man åka ordinarie linjer.
Mvh AGR

Björn Forslund

Citat från: AGR skrivet 04 september 2011, 16:46:34 PM
Ja bara vid båtens ankomst. Till båten så fick man åka ordinarie linjer.
Mvh AGR

Upphörde trafiken 1976, i samband med att Skeppsbron helt övergavs av Silja? Kördes 59E något i samband med Ålandskryssningsfartygen?

Peter Rost

Såvitt jag vet upphörde all färjetrafik, till och från Skeppsbron 1976, utom Ånedin-linjen på Åland - med Biger Jarl. Silja Line drev sedan trafiken från Värtahamnen. Ålandsfärjorna utgick från Tegelvikshamnen, samt att busslinje 45 inrättades mellan Slussen - Tegelvikshamnen

/Peter

Björn Forslund

Citat från: Peter Rost skrivet 04 september 2011, 23:46:10 PM
Såvitt jag vet upphörde all färjetrafik, till och från Skeppsbron 1976, utom Ånedin-linjen på Åland - med Biger Jarl. Silja Line drev sedan trafiken från Värtahamnen. Ålandsfärjorna utgick från Tegelvikshamnen, samt att busslinje 45 inrättades mellan Slussen - Tegelvikshamnen

/Peter

Jag tänkte mest på om 59E fortsatte att gå i samband med Ånedinlinjens anlöp.