Keolis 1230 i Norrortstrafik (Vo 8700)

Startat av Mikael T Nilsson, 03 september 2011, 07:40:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Norrort har bara två Volvo 8700, Keolis 1230-31, båda flyttade från Norrtälje under sommaren 2011. De få gånger jag har sett vagnarna i trafik i Norrort har de uteslutande trafikerat 624C och 628C. Jag misstänker att bussarna är stationerade i Åkersberga.

Enligt tidigare inlägg här på Bussnack ska bussarna få en tredje dörr (bakom sista hjulaxeln) monterad lite senare.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael Ringmarck

Jag såg 1230 på linje 684 vid Upplands Väsby i måndags.  :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Mrbuss skrivet 03 september 2011, 10:08:29 AM
Jag såg 1230 på linje 684 vid Upplands Väsby i måndags.  :D

Kul! I så fall är bussen säkerligen stationerad i Täby (huvuddepån).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Alex Ljusteröbon

1231 Står på Ljusterö. Just nu är den i trafik
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 03 september 2011, 15:04:09 PM

Tack för info. Det förklarar varför 1231 trafikerade 626:an mot Ljusterö i morse.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Martin Maltkvist

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 september 2011, 19:09:29 PM
Tack för info. Det förklarar varför 1231 trafikerade 626:an mot Ljusterö i morse.
Vilka linjer trafikeras av garaget i Ljusterö?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ted Selander

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 september 2011, 21:58:08 PM

626, 626, 626, 601E, 601H, 602H, 604H, 622, 622X, 623H, 623V och 626.

Alltså, enstaka avgångar på allt annat än Ljusterös egen linje 626.

/Ted

sajola

Fantastiskt kanonsköna bussar!!, bra värme, Bra AC, Sköna stolar, rymliga mellan säterna, tysta... Saknar den här modellen enormt på 639 mellan rimbo och stockholm, sedan var det ju någon blå också som gick på 677, vilket nummer hade den?

Fredrik Klint

1220-1222 var blå och 1223-1240 röda.
1220-1229 återfinns nu i Sundsvall.

Carl Eric

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 september 2011, 21:58:08 PM

En annan fråga, var ligger det garaget? Och vilket trafikområde tillhör det?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 05 september 2011, 15:51:01 PM
En annan fråga, var ligger det garaget? Och vilket trafikområde tillhör det?

Det ligger vid SL-hållplats "Linanäs garage", hållplatsen före Linanäs brygga på södra Ljusterö.
Det tillhör trafikområde Norrort som har huvuddepå i Täby.
Totalt tre Volvo boggievagnar är stationerade på Ljusterö, främst Volvo 8500LE (Säffle).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Micke A

En bild på på Ljusterö uppställning
Micke

Mikael T Nilsson

Citat från: Micke A skrivet 05 september 2011, 20:11:36 PM

En bild på på Ljusterö uppställning
Micke

Tack för denna bild. Det ser ut som att det är en av Keolis gamla 45xx-vagnar som står uppställd där. Är bilden nytagen? Jag trodde dessa gamla vagnar var slopade nu och att det endast var boggievagnar på Ljusterö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Mikael T Nilsson

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 03 september 2011, 15:04:09 PM

Hej,

Keolis 1231 verkar inte längre vara kvar på Ljusterö. Den trafikerade linje 618 mellan Norskogen och Danderyds sjukhus i morse och Ljusterö trafikerar inte denna linje. Gissningsvis har 1231 bytt plats med en av Täbys Volvo 8500-boggievagnar i 12xx-serien.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Alex Ljusteröbon

Just nu är 1211,1212 placerade på ljusterö. Tror även att 1210 är här ute. Alltså som ska stå stationerade här. Vet dock inte säkert. Kan kolla upp det om det är av intresse?
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D