Var ligger Terminal G?

Startat av mushkot, 31 augusti 2011, 22:05:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mushkot

Som rubriken säger, undrar jag om någon kan peka ut terminal g på tex google maps åt mig? Svara här eller i pm.

swedebear

Terminal G var? Vilken station/resecentrum etc gäller det?

mushkot

swedebear

Citat från: mushkot skrivet 31 augusti 2011, 22:09:29 PM
Terminal G i Göteborg.  :)

OK, har tyvärr ingen koll på det...var ett par år sen jag var i Göteborg

Jonas Gustafsson

Här!
Edit: Raderat denna länk, se ny post längre ner!

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 31 augusti 2011, 22:41:50 PM
Här!
http://maps.google.se/maps/myplaces?hl=sv&vpsrc=0&ctz=-120&abauth=338a08f0:_jdhtlnz25PFUoMOyyNl70zPaBQ&vps=1&jsv=363c&sll=61.606396,21.225586&sspn=11.472385,29.882813&ei=L5teTpSbDMKRswbmsOmzBg&num=10

//Jonas G

Det kanske är jag som är dum men jag får inte fram av denna länk var Terminal G håller hus. Det är i alla vid Bergslagsgatan. Ett par stenkast från Nils Ericsonsterminalen. Till höger om man kommer från centralstationen och går utmed terminalbyggnaden. Här håller också Sandarna Transporter och Nettbuss till. Alldeles intill har Swebus sin uppställning. Kan bli många bussar på minneskortet om man går här.

Jonas Gustafsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 31 augusti 2011, 22:49:49 PM
Det kanske är jag som är dum men jag får inte fram av denna länk var Terminal G håller hus. Det är i alla vid Bergslagsgatan. Ett par stenkast från Nils Ericsonsterminalen. Till höger om man kommer från centralstationen och går utmed terminalbyggnaden. Här håller också Sandarna Transporter och Nettbuss till. Alldeles intill har Swebus sin uppställning. Kan bli många bussar på minneskortet om man går här.

Finns det inte en länk vidare som heter "Terminal G" när du kommer in på denna sida? Eller är det bara jag som skapat kartan som kan se den?
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

mushkot

Man tackar! Ska försöka få med kameran om det blir något idag.  :)

mushkot

Blev inte Terminal G, utan istället team verkstadscenter på hisingen. Där hämtade jag Nettbuss 70322, som alltså nu står i Hässleholm där vi ska ha den som reservbuss. Kan bli trångt, med tanke på att den har över en meter längre axelavstånd än 70655 (12m, som den ska "ersätta"). Den har tom längre axelavstånd änvåra solarisar (dvs första till andra axeln, vilket säger en del om svängradien på 70322 då solaris har styrande boggie).