Fråga om Keolis 1230-31

Startat av Mikael T Nilsson, 31 augusti 2011, 16:08:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Kommer Keolis 1230-31 att få en dörr installerad bakom sista hjulaxeln? I dagsläget har de fortfarande dörrställning 1-1-0. Dessa två vagnar var ju de enda 8700-vagnarna från Norrtälje som flyttades till Täby (övriga Sthlm sydväst samt Sundsvall).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 31 augusti 2011, 16:08:15 PM
Hej,

Kommer Keolis 1230-31 att få en dörr installerad bakom sista hjulaxeln? I dagsläget har de fortfarande dörrställning 1-1-0. Dessa två vagnar var ju de enda 8700-vagnarna från Norrtälje som flyttades till Täby (övriga Sthlm sydväst samt Sundsvall).

Ja, men kön i Säffle är lång, och de står sist i den.

/Ted

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 31 augusti 2011, 17:38:04 PM
Ja, men kön i Säffle är lång, och de står sist i den.

/Ted

Tack för uppgiften. Det förklarar varför de tagits i trafik i Täby/Norrort innan den tredje dörren är installerad.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Optimal

Jo. För vi i Gubbängen saknar dessa med våran vagnbrist :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Jim skrivet 31 augusti 2011, 19:25:00 PM
Jo. För vi i Gubbängen saknar dessa med våran vagnbrist :)

Det ska bli kul att se 8700-vagnarna i Söderort när de väl tas i trafik där.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Ted Selander

Jo, fast de kommer att hamna i Eriksberg (ändring), en lämpligare placering på det hela taget.

/Ted

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 31 augusti 2011, 22:45:57 PM
Jo, fast de kommer att hamna i Eriksberg (ändring), en lämpligare placering på det hela taget.

/Ted

Vad får Gubbängen istället. Vi har ju ganska hög vagnbrist. Vagnar lånade från Nyboda, Söderhallen och Hornsberg.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 01 september 2011, 00:31:27 AM
SkrammelCity?

Bättre upp! Lagom inkörda Maxci, 5070, 5097 och 5133 var/är på tillfälligt besök.

/Ted

Jonas Strömblad

Citat från: Ted S skrivet 01 september 2011, 09:25:31 AM
Bättre upp! Lagom inkörda Maxci, 5070, 5097 och 5133 var/är på tillfälligt besök.

/Ted

:)
/J

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 31 augusti 2011, 22:45:57 PM

/Ted

Tack för denna uppgift!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 01 september 2011, 09:25:31 AM

/Ted

Jo. 70 och 97an var jag och hämtade i Söderhallen. 5133 i Hornsberg och 5161 i Nybodahallen.

Frippe Fribas

Fast är vagnbristen verkligen så akut?
När jag var hos er och "städade" förra helgen såg det ganska bra ut...
//Fredrik

Optimal

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 september 2011, 09:30:25 AM
Fast är vagnbristen verkligen så akut?
När jag var hos er och "städade" förra helgen såg det ganska bra ut...
//Fredrik

Den är värre än vad det ser ut. Eftersom så många vagnar står på verkstaden hela tiden.