Våran övningskörningsbuss!

Startat av enjoyable, 30 augusti 2011, 17:56:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

enjoyable

Jag tänkte lägga in en bild och visa våran fina pärla! :) Det är en Volvo B12 från 2000 :) Tysk kaross, tror det är Drögmöller.
Riktigt fin att köra, lätt i växeln och fint drag i motorn! :)

Vi har en till buss som vi övningskör med, en Scania Irizar, som dock ligger inne på verkstad för service då det var alla möjliga fel på den efter att vi hade hämtat den.

Hoppas att denna bilden är bättre än dom som jag lade ut förra veckan. Ser själv att den är mycket skarpare och klarare. Fortfarande är min Nokia N8 kameran som används! :)

(för övrigt gjorde jag kunskapsprovet för buss igår, och de gick ju gallant!)

Staffan Sävenfjord

Citat från: enjoyable skrivet 30 augusti 2011, 17:56:30 PM

Hoppas att denna bilden är bättre än dom som jag lade ut förra veckan. Ser själv att den är mycket skarpare och klarare. Fortfarande är min Nokia N8 kameran som används! :)

(för övrigt gjorde jag kunskapsprovet för buss igår, och de gick ju gallant!)

Den bilden kan man inte anmärka något mot vare sig när det gäller motiv eller ur bildteknisk synpunkt. Så fortsätt gärna. Det är många som misslyckats med sina första bilder här. En del har sedan utvecklats till mycket bra fotografer. Du kan  mycket väl bli en av dessa!

Visst är bussen en Drögmöller, även om det är från den tiden som Volvo ägde den tyska fabriken med detta namn.

Och så höll jag ju på att glömma: stort grattis till att du klarade provet!

Åkarns Kalle

Jasså XUY929 är pensionerad eller?
Förutom just regnr stämmer allt med vart jag var ifjol den här tiden

Och Grattis till att du klarade provet "bara" resten kvar lycka till

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

enjoyable

Jag har faktiskt ingen aning. Dom har tre bussar ståendes i Gävle nu på YA. Det är dom två jag nämnt ovan sen en till, men jag tror att det åxå är en Volvo Drögmöller. Den tredje bussen går uppe vid teknikparken på arbetsförmedlingens bussförarutbildning :)

Tack båda två för gratulationerna! Nu är de bara YKB och körningen kvar! Men de kommer jag fixa utan problem. Drömmen är ju att få köra stadstrafiken här i Gävle.

Carl Eric

Den bussen såg intressant ut...

Tror du att du skulle kunna ta en bild så att man ser lite mer av dörrsidan som inte inteörbild? Vore uppskattat! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

enjoyable

Bilder från dörrsidan kommer här! :)

Dock är det lite sämre kvalité på dessa bilder, hoppas dom duger ändå! :)

Åkarns Kalle

Har du Håkan,Ove & Lars-Börje som lärare?

enjoyable

Mats har jag, han är ny ute på Brynäs. Han har jobbat som lärare vid teknikparken nått år förut. Mats är verkligen jättebra :) Men Håkan, Ove och Lars-Börje finns kvar :)

Åkarns Kalle

Du får hälsa till dom från Kalle i Gnarp

Der_löwe

Mats är bra. Han var även min lärare när det begav sig (typ 6 år sedan). Trevlig buss ni kör med, men saknar de riktiga skrothögarna som YA hade ett tag. Just denna typ av buss var slutsteget när man väl hade lärt sig köra det pärlorna från tidigt 80-tal.

Niclas Rosenius

Vill gratulera dig till att klarat provet och önskar dig lycka till med uppkörning och YKB:n.

Bussmodellen heter Drögmöller 600.

//Niclas