Skånebussar till SL land

Startat av Jan, 27 augusti 2011, 18:31:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Idagarna kan man se tre gula Skånebussar bland de röda. Nobina 4905, 4906 och 4909 finns i Tyresö sedan i morse.
I branschen i 40 år

JARL

Jag såg också tre bussar från Skånetrafiken passerade älta i rad klockan 15.10 cirka
Är det samma eller kommer fler

Ersa

Fina bussar! Kan vi inte få några såna till Rimbo och Norrtälje? Skulle passa som handen i handsken för Roslagslinjerna.

Jan

Citat från: JARL skrivet 27 augusti 2011, 18:38:00 PM
Jag såg också tre bussar från Skånetrafiken passerade älta i rad klockan 15.10 cirka
Är det samma eller kommer fler

Det är samma 100% det är en till på väg under veckan.
I branschen i 40 år

Bussmicke

Vad ska de användas till?
Linje eller utbildning?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Troligen Nynäsersättningen. 8)

/Peter

Carl Eric

Citat från: Peter Rost skrivet 27 augusti 2011, 20:50:00 PM

/Peter

Stackars nynäshamnsbor. Åka Vega istället för tåg, hua!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jan

Citat från: Carl Eric skrivet 28 augusti 2011, 14:30:35 PM
Jämfört med den bussen du har som profilbild mot Vegan, så växlar Vegan bättre, är tystare samt mer bekväm. MAN Lion är hoopplös att åka i. Sedan tror jag att nynäshamnsborna accepterar att åka buss när ett argete ska ge dem bättre komfort på sikt.
I branschen i 40 år

Bussföraren

Citat från: Jan skrivet 28 augusti 2011, 14:40:10 PM
Jämfört med den bussen du har som profilbild mot Vegan, så växlar Vegan bättre, är tystare samt mer bekväm. MAN Lion är hoopplös att åka i. Sedan tror jag att nynäshamnsborna accepterar att åka buss när ett argete ska ge dem bättre komfort på sikt.

Eftersom tågtrafiken trots alla arbeten fortfarande fungerar så dåligt är det snarare än fördel att åka buss, tyvärr är det nog så att trafiken knappast kommer att bli tillfredställande trots dessa jobb

Jan

5426 lämnade Skåne idag för att ansluta sig till de tre andra Vegorna i SL Land.
I branschen i 40 år

virtual1

Citat från: Peter Rost skrivet 27 augusti 2011, 20:50:00 PM

/Peter

4905 kunde idag ses på nynäsersättningen!

MrX

4905, 4906, 4909 och 5426 kommer rulla stadigt på nynäsersättningen ett tag framöver. 5426 blev klar för trafik nu under eftermiddagen

5783

Såg 4905 idag men hade inte tid att fota den.

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 28 augusti 2011, 14:30:35 PM

Ge Vegorna till Rimboborna, så kommer de att bli väldigt glada och tacksamma.

Peter Rost

Är det bara Tyresö som kör, eller är Södertälje också med och hjälper till?

/Peter