Fler bussbilder på nya linje 159 mot Spånga stn

Startat av Mikael T Nilsson, 25 augusti 2011, 18:32:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Det verkar vara en blandad kompott bussar som tursätts på nya linje 159 mellan Centralen och Spånga stn. Det är inte bara de för ändamålet flyttade Volvo B10BLE/Säffle boggievagnarna som trafikerar linjen.

Här ser vi en Scaniabuss, ursprungligen Umeåbaserad på linjen.

Turen efter kördes av en kort Volvo B10BLE/Säffle, Nobina 5418.

En f.d. Björknäsvagn (ursprungligen Göteborgsbaserad) på 159:an. Bussen är numera tillfälligt stationerad i Lunda.

De tre turerna jag fotograferade hade inga resenärer. Undrar om folk verkligen känner till den nya linjen?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bese001

4742, RZL 805, har, tillsammans med 4743-4747 reggats på Järfälla-Kalhäll 2011-08-23. Har sett annan tråd att dessa skulle användas till Mälarbanan. Fel i bilregistret? eller mellanlandning i Bromma/Spånga?

Bussmicke

Hoppas Järfällauppgiften stämmer, det underlättar för mig
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Omnilasse

Citat från: Bese001 skrivet 25 augusti 2011, 21:14:39 PM
4742, RZL 805, har, tillsammans med 4743-4747 reggats på Järfälla-Kalhäll 2011-08-23. Har sett annan tråd att dessa skulle användas till Mälarbanan. Fel i bilregistret? eller mellanlandning i Bromma/Spånga?
Men Mälarbanan är väl i detta sammanhang synonymt med Kallhäll. Man har ju 8 omlopp extra (tror jag att jag räknade till) på 561 fram till sista oktober. Så båda uppgifterna är ju i sådana fall helt riktiga.

tågluffaren

Åkte igår och vi blev två resenärer från start. Vid Fridhemsplan klev några till på men en klev av. Två stycken klev av vid Bromma handelscenter. För övrigt en väldigt smidug förbindelse till Bromma Blocks särskilt nu när gratisbussen lagts ner.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bese001 skrivet 25 augusti 2011, 21:14:39 PM

Tack för dessa uppgifter. Då är det både Nobina Lunda och Kallhäll som är trafikutövare på linje 159.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.