Keolis Kund- & Trafikservice

Startat av Fredde, 24 augusti 2011, 23:53:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Två mobilbilder från ikväll på en av de nya servicebilarna för Nacka-Värmdö.

Eftersom det handlar om själva trafiken så lägger jag dessa i denna tråd 8)

tågluffaren

Vad har dessa bilar för praktisk funktion?

Nico

De ska utgöra mobila plattformar för kundvärdarna för att uttrycka det simpelt. Kundvärdarna är då personer som ska kunna ge trafikanterna/kunderna besked om både det ena och det andra som händer i SL-trafiken. Allt då från att informera om förseningar till att tipsa om alternativa resvägar, upplysa om biljettsystemet osv. Alltså, lite av en ambulerande informationscentral kort och gott. De ska inte förväxlas med trafikvärdarna som ju å sin sida står på strategiska platser och hjälper till med påstigning, mm.

Allmän info om servicecenter på hjul.

Edit: Länk tillagd
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nico skrivet 25 augusti 2011, 13:39:42 PM

Allmän info om servicecenter på hjul.

Edit: Länk tillagd

Länken finns på Intranätet och kräver således inloggning. Således åtkomlig endast för Keolis-anställda.

Nico

Nej, det där ska vara en allmän länk som ligger på den öppna hemsidan och inte på intranätet. Vet inte om det är något annat fel, men jag provar att lägga ut den rent istället.

http://keolis.se/nyheter/nya-servicecenter-pa-hjul-ska-ge-nojdare-resenarer-2

Annars kan man gå in på Keolis.se och kika på nyheter i högerkolumnen. Detta med servicecenter på hjul står överst f.n.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Carl Eric

Jag tyckte att det lät som en fantastisk idé när jag hörde om den, men hittils så kan jag inte säga att jag har blivit "frälst".

Den har stått uppställd längst in på Sjöbergsplan i Slussen, inte direkt kundvänlig. Bättre skulle vara att ha den vid den gula trappan inne i Slussen. Samt med personal som går fram till hållplatserna och meddelar vid förseningar om man bör ta en annan buss eller om den berörda bussen är på väg.

Sedan så skulle det behövas flera (fast det var på väg hörde jag) så att man kan täcka in flera knutpunkter på morgonen. Samt för att kunna informera resenärer på andra hållplatser än de stora, det är någonting som jag saknar!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

Citat från: Fredde_J skrivet 24 augusti 2011, 23:53:01 PM
Två mobilbilder från ikväll på en av de nya servicebilarna för Nacka-Värmdö.

Eftersom det handlar om själva trafiken så lägger jag dessa i denna tråd 8)

ser och låter intressent. hoppas det går bra med projektet.

Ted Selander

Citat från: Carl Eric skrivet 25 augusti 2011, 16:57:30 PM
Jag tyckte att det lät som en fantastisk idé när jag hörde om den, men hittils så kan jag inte säga att jag har blivit "frälst".

Den har stått uppställd längst in på Sjöbergsplan i Slussen, inte direkt kundvänlig. Bättre skulle vara att ha den vid den gula trappan inne i Slussen. Samt med personal som går fram till hållplatserna och meddelar vid förseningar om man bör ta en annan buss eller om den berörda bussen är på väg.

Sedan så skulle det behövas flera (fast det var på väg hörde jag) så att man kan täcka in flera knutpunkter på morgonen. Samt för att kunna informera resenärer på andra hållplatser än de stora, det är någonting som jag saknar!

Än är bara två levererade, och tyvärr har inte all teknik hunnit kopplas in. En har dock gjort god tjänst vid Huddinge sjukhus, där kundvärdarna har haft fullt sjå att visa resenärerna tillrätta. Alla busshållplatser har flyttats från sjukhusentrén till en inte alls färdigombyggd Hälsovägen.

/Ted

homer

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 25 augusti 2011, 19:48:07 PM
Alla busshållplatser har flyttats från sjukhusentrén till en inte alls färdigombyggd Hälsovägen.

Duktig planering...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.