Lite annat än 'skåpmaten' i Sydväst...

Startat av virtual1, 24 augusti 2011, 22:28:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Alla 'nya' bussar har ju redan visats nu här på forumet, men det går kanske att visa lite annat intressant ändå!

Denna goding verkade rulla som personaltransport från Tullinge!



Har denna flyttats permament eller tillfälligt?



Äntligen har bussterminalen i Huddinge fått elektroniska infotavlor, dock inte
igång, och av en annan typ än jag sett tidigare, med tre rader!



Inte bara den infotavlan som var ny, denna bild togs i farten (därav den usla kvalitén)
i närheten av Fittja, första som finns?



Och på tal om skyltar så syntes denna i en ny blå MAN, är den till för att påminna folk
om bältena?



och i den blåa MAN:en kunde även denna kortläsare synas, första i SL-land? - dock inte
igång!



F.ö. så verkar 6384-6389 flyttats till Huddinge för att gå på 172:an, detta permanent eller temporärt?

Hoppas bilderna gillades =) - I morgon bär det av till Jönköping för att fota Keolis där!






Bussmicke

#1
Orm, du hinner före till Jönköping

Du vyer, när alla har digitalkamera nuförtiden måste man va snabb tyvärr.
Det är bra att alla göra jobbet nu med att lägga ut bilder så kan jag koncentrera mig på fotograferingen...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 24 augusti 2011, 22:28:41 PM
F.ö. så verkar 6384-6389 flyttats till Huddinge för att gå på 172:an, detta permanent eller temporärt?
---
Det är permanent, och flytten är till Eriksberg. I Huddinge finns endast verksamhet kvar för Gröna linjen.

/Ted

Robert Brink

Citatoch i den blåa MAN:en kunde även denna kortläsare synas, första i SL-land? - dock inte
igång!

Finns i en av Söderhallens Volvoledvagnar i senaste 70.. serien!

//R

yngrot

En skylt som påminner om bälte har jag sett även i de nya 8500 med nya fronten ser ut ungefär som den du visa i en MAN..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

the0fiskis

Citat från: virtual1 skrivet 24 augusti 2011, 22:28:41 PM
Och på tal om skyltar så syntes denna i en ny blå MAN, är den till för att påminna folk
om bältena?


och i den blåa MAN:en kunde även denna kortläsare synas, första i SL-land? - dock inte
igång!



1. ja den blåa bilnkade vid start från busshållplats(lyser fast sen) klisterlappen har funntis ett tag

2. ja, tror det även nackas man bussar(led) har såna. i 7044(?) funkade den i eftermiddag, många använde den stora blåa, kanske trodde att den svarta inte var aces maskin... tyckte den gav färre "fel" singaler än dem vanliga

5783

Den nya accessläsaren fungerade i 7084 idag.

Joakim Wahlberg

Citat från: virtual1 skrivet 24 augusti 2011, 22:28:41 PM


Inte bara den infotavlan som var ny, denna bild togs i farten (därav den usla kvalitén)
i närheten av Fittja, första som finns?
Finns några i Södertälje, har kommit förra veckan, då såg jag dem första gången iaf.

Citat från: virtual1 skrivet 24 augusti 2011, 22:28:41 PM

Hoppas bilderna gillades =) - I morgon bär det av till Jönköping för att fota Keolis där!
Självklart! :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)