Katastrofen var nära... [Bilder]

Startat av Carl Eric, 24 augusti 2011, 19:54:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...eller okej, så nära var det kanske inte, men nu så har garanterat fler klickat på tråden.

I förrgår var det som bekant övergång till sommartidtabell i SL-trafiken, vilket innebär en trafikökning. Eftersom att det var lite nya bussar i trafik här ute så var jag inne vid Slussen ganska tidigt för att fotografera.

Om man inte var vaken tidigare så blev man garanterat det vid ankomsten till Slussen. Mitt på avlastningen så stod Nobina 1833, tasig.

Då var klockan 05:26. Började fundera på hur denna morgon skulle utveckla sig, men jag behövde inte fungera så länge, för klockan 05:43 så dök denna varelse upp:

Väl inne så påbörjade den sitt jobb...

De jobbar snabbt; klockan 05:55 så bar det iväg!

Vet inte vilket företag som beställde hämtingen, gissar nog på Nobina. Oavsett vilket så var det skönt att den försvann, vill inte ens tänka på vilket kaos det skulle ha blivit utan den!

Var är bilderna på den nya bussarna undrar ni kanske då? Svar är: de kommer, någongång!

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

JDS

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

det var ju koas utan denna buss ivägen  :P
bild 2 var riktigt snygg  :)
ser nästan placerad ut snyggt med ljusen var på, och stockholvy bakom snyggt jobbat  :)
sista bilden var ochså snygg, skön fart känsla i den  :D

Mikey

Strejkade den på sin sista resa?

"Nää, jag vill inte till skrot! Jag vill vara kvar här!"

Jacob

Sista bilden är ju klart den bästa! riktigt häftig är den!

Citat från: Carl Eric skrivet 24 augusti 2011, 19:54:37 PM
Vet inte vilket företag som beställde hämtingen, gissar nog på Nobina. Oavsett vilket så var det skönt att den försvann, vill inte ens tänka på vilket kaos det skulle ha blivit utan den!

Det hade ju blivit kaos om bussen varit kvar ;) eller syftar du på bärgarn? :P

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Citat från: Carl Eric skrivet 24 augusti 2011, 19:54:37 PM
...eller okej, så nära var det kanske inte, men nu så har garanterat fler klickat på tråden.

I förrgår var det som bekant övergång till sommartidtabell i SL-trafiken, vilket innebär en trafikökning. Eftersom att det var lite nya bussar i trafik här ute så var jag inne vid Slussen ganska tidigt för att fotografera.

MVH Carl Eric

Trevligt att sommaren kom tillbaka..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Tror du gick upp lite väl tidigt i måndags vännen, så trött som du är idag ;)

Särskrivning är en dödssynd!

Bussfanatikern

Du måste väl ändå mena övergång till "vintertidtabellen"?