Kungsörs Trafik ab

Startat av Peter Öden, 24 augusti 2011, 18:59:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Här kommer en bild från Västmanland på BPT 218 en Volvo B 75508 VBK från Kungsörs Trafik AB.
Bussen erhöll senare inv.nr 444 hos Västerås Lokaltrafik. Bilden tagen på 70-talets senare del.

Mvh Peter Ö

Sven W

Hej

Var är bilden tagen? I Köping, eller...?

Hälsningar Sven

Ulf Broman

Citat från: Sven W skrivet 24 augusti 2011, 20:24:08 PM
Hej

Var är bilden tagen? I Köping, eller...?

Hälsningar Sven

Jag vet inte, och först tänkte jag att det lät konstigt om man i Köping hade hållplats för bussar till Eskilstuna, för jag trodde inte det hade gått direkta bussar Köping-Eskilstuna. Eskilstuna-Arboga har jag däremot åkt på 1960-talet.

Men, sen tittade jag på bussen bredvid som verkar heta 121 och slår upp Sv.Komm för 1977 ("slutet av 70-talet") och då gick linje 121 just Riddarhyttan-Köping, så Köping kan vara rätt, och därifrån gick det nog bussar till Kungsör och Katrineholm.
Sen kan det vara fel ändå, och jag har inte varit inne i stan i Köping, så jag vet inte om husen stämmer.

Fin bild dessutom.

Sven W

Tittar man på hållplatsskylten verkar det stå Eslilstuna över Kungsör så det var tydligen ingen direktlinje dit.

/Sven

SJ Buss

Hökartorget (busstationen) i Köping.

mil

Citat från: Sven W skrivet 24 augusti 2011, 23:50:38 PM
Tittar man på hållplatsskylten verkar det stå Eslilstuna över Kungsör så det var tydligen ingen direktlinje dit.

/Sven

Står väl

Kungsör
Katrineholm
Eskilstuna

påSkylten uppifrån o ned

Ulf Broman

Citat från: mil skrivet 25 augusti 2011, 13:06:21 PM
Står väl

Kungsör
Katrineholm
Eskilstuna

påSkylten uppifrån o ned

Njaa, jag tror han menar att han kan se att det står:

Kungsör
Katrineholm
Eskilstuna
över Kungsör

på skylten uppifrån och ned

Själv kan jag inte säkert säga att den finstilta texten ser ut just så.

bilomnibussen

Den här lackkombinationen kom någon gång under 60-talet. Tidigare var det samma grundfärg crème men ränder i rött och mörkblått om jag inte minns fel. Den tidigare kombinationen tyckte jag var snyggare.
Mvh Jan G

Erling Norberg

Fin bild! Har du fler bilder på Kungsörs trafik. Körde några gånger Katrineholm - Kungsör på 80-talet.