Keolis Sydväst - del 2 [Bilder]

Startat av JW, 24 augusti 2011, 10:05:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JW

5783

Mycket fina bilder. De nya Volvo-bussarna ser verkligen grymma ut.

Fredrik Klint

Mikael T Nilsson

Tack för detta trevliga bildsvep! Kul att få se bilder från Huddinge/Botkyrka-regionen med nya Keolisvagnar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Björn Lövdahl

Dessa bider njuter man riktigt av, oerhört fina, ser fram emot ett SL besök under hösten...
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

JW

Tack för alla trevliga kommentarer  :)

Bussmicke

Botkyrka,Huddinge med Söderort har blivit lika stort och jobbigt att fota i som Råsta..
Som att leta efter en nål i ens höstack...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Citat från: Bussmicke skrivet 24 augusti 2011, 21:40:46 PM
Botkyrka,Huddinge med Söderort har blivit lika stort och jobbigt att fota i som Råsta..
Som att leta efter en nål i ens höstack...

Det är väl exakt samma yta som innan?  ;D

Bussmicke

Nja men nu måste man ju jaga även i Söderortsområdet sedan man öppnade Gubbängen.
Hade varit mycket lättare om man hade hällt allt det nya i Huddinge-Botkyrka än att sprida ut allt överallt...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Citat från: Bussmicke skrivet 24 augusti 2011, 21:48:07 PM
Nja men nu måste man ju jaga även i Söderortsområdet sedan man öppnade Gubbängen.
Hade varit mycket lättare om man hade hällt allt det nya i Huddinge-Botkyrka än att sprida ut allt överallt...

Jaja jag är iaf glad att många nya bussar hamnade i Gubbängen om du förstår vad jag menar...

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 24 augusti 2011, 21:48:07 PM

Kan glädja dig med att det inte är så mkt svårare, känns nämligen som att det mest blandas (som tidigare
rapporterats) mellan Söderort/Huddinge numer, medans Botkyrka är på sin egen kant, förr var det ju Huddinge/Botkyrka
att hitta nålarna i...

Cero

Citat från: virtual1 skrivet 24 augusti 2011, 22:31:03 PM
Kan glädja dig med att det inte är så mkt svårare, känns nämligen som att det mest blandas (som tidigare
rapporterats) mellan Söderort/Huddinge numer, medans Botkyrka är på sin egen kant, förr var det ju Huddinge/Botkyrka
att hitta nålarna i...

Det förefaller ju som det blandas en del på vissa linjer och att lite vad som helst kan dyka upp. Det mönster jag tycker mig se är att de linjer som ursprungligen, dvs före Söderort bildades, kördes av Nyboda numera i huvudsak körs av Nyboda, de som kördes av "gamla" Eriksberg (dvs innan huddingedepån försvann) körs av Eriksberg medan Gubbängen kör huvuddelen av det som en gång i tiden kördes av Hammarby och Huddinge.

Det som gör mig lite konfunderad är vad syftet är med att hålla sig med så många olika vagntyper av tre fabrikat i alla tre garagen inom samma trafikområde. Tycker att det borde ge högre underhållskostnader, men antagligen har någon räknat på det och kommit fram till att det är smart. Detta faktum ger ju också en makalös blandning av olika fabrikat och längder på i stort sett alla busslinjer, något som jag upplever som ganska unikt jämfört med flertalet andra europeiska städer, där man verkar hålla hårdare på att köra samma busstyp på respektive linjer, något som ger ett enhetligare intryck och också skapar en tydlighet gentemot resenären.