Nobina 100 års turné i Karlstad

Startat av Clabbe, 21 augusti 2011, 13:59:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

"Bussarna är tänkta att gå som tåget."

Tidningarnas medarbetare kanske borde tänka genom vad det egentligen är de skriver ibland.

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 augusti 2011, 17:36:08 PM
"Bussarna är tänkta att gå som tåget."

Tidningarnas medarbetare kanske borde tänka genom vad det egentligen är de skriver ibland.

I samma tidning; "" Nobina är kanske Sveriges största bussoperatör "". Vaddå kanske? Antigen så är de det eller så är de inte det!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael Ringmarck

"Tar avsevärt fler resenärer": 80 resenärer är alltså avsevärt mer än jämförbar standarledbuss?

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 21 augusti 2011, 19:27:53 PM
"Tar avsevärt fler resenärer": 80 resenärer är alltså avsevärt mer än jämförbar standarledbuss?

Ja, idag är ju en 18½-metersbuss (B9S) är nere i 55 sittande i en lågentré, samt 42 sittande i en låggolv... ::)

jocke

Citat från: Ersa skrivet 21 augusti 2011, 22:27:21 PM
Ja, idag är ju en 18½-metersbuss (B9S) är nere i 55 sittande i en lågentré, samt 42 sittande i en låggolv... ::)

Sittande ja, men 80 passagerare totalt var ju inget o mäkta speciellt mycket med.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

mushkot

Hm, tänkta för induktionsladdning alltså. Dyrt, och dålig verkningsgrad (~60%) med andra ord...