Huvudmeny

Scania CK 112 del 4

Startat av Janne Rickman, 01 oktober 2007, 20:03:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Gamla Uppsala Buss 713
Denna buss lackades inte om till GUB-färg.
Sista bilden är bussen precis såld till Sv. Neoplan

/Janne

Simon A

Trevligt med Uppsala -nostalgi. Före min tid förvisso men likaväl trevligt.

//Simon

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Trevlig bild! Är det någon som vet var och vid vilka tider man kan fota denna buss nuförtiden?
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Cero

Citat från: Oskar A skrivet 01 oktober 2007, 22:46:48 PM
Trevlig bild! Är det någon som vet var och vid vilka tider man kan fota denna buss nuförtiden?

Den brukar röra sig i trakterna av Fruängen (Stockholm) i samband med att skolorna börjar och slutar. Såg den senast imorse vid halvniotiden.

/Cero

Kvarne

Citat från: Oskar A skrivet 01 oktober 2007, 22:46:48 PM

Akta dig för att fota denna skolas bussar! Efter att ha tagit bilder på deras CR112or plus denna så blev jag nämligen mer eller mindre dödshotad.... >:(
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Beror väl på hur mycket man tar på varje vagn..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 02 oktober 2007, 14:52:03 PM
Ja det är bäst du aktar dig ;)
Man kanske tog dig som hemlig agent.

Eller terrorist? Självmordsbombare kanske?  ;)
Varför är en kille med kamera så känsligt för denna skola? Har man något att dölja?

Bussmicke

Du kanske hittar svaret i koranen.. ??? ::) ;D
//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 02 oktober 2007, 15:05:41 PM
Du kanske hittar svaret i koranen.. ??? ::) ;D

En svensk översättning av Koranen (som då dock inte kan kallas "Koranen" längre) har jag roat mig med att läsa sedan en tid tillbaka, för att få lite inblick i andra kulturer. Men ännu jag har varken hittat någon som säger att kvinnor skall bära burka, eller att avbildning av bussar är belagt med dödstraff.  ;)

Däremot säger andra Mosebok 35:2 att de som arbetar under söndagar skall dräpas! Hårda bud!  :o

Lulebjörnen

Citat från: Verspieder skrivet 02 oktober 2007, 15:12:42 PM
En svensk översättning av Koranen (som då dock inte kan kallas "Koranen" längre) har jag roat mig med att läsa sedan en tid tillbaka, för att få lite inblick i andra kulturer. Men ännu jag har varken hittat någon som säger att kvinnor skall bära burka, eller att avbildning av bussar är belagt med dödstraff.  ;)

Däremot säger andra Mosebok 35:2 att de som arbetar under söndagar skall dräpas! Hårda bud!  :o
Det är väl den "trafikansvarige" som inte får avbildas och han är alltid med i bussen...