En av de nyaste Hälsinglands´s bussarna, KR 298.

Startat av hisen12, 19 augusti 2011, 21:02:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrH

Citat från: AO skrivet 26 augusti 2011, 15:09:19 PM
Förstår det :D
Hur är Mercorna att köra? Är de uppskattade bland resenärer och förare?

De är mycket trevliga att köra tycker jag!  :) Sikten är det nog det allra bästa, man har glas åt alla håll, inga speglar som skymmer sikten (som på våra 8700), lättmanövrerade och lättstädade. Ska man leta något som inte är helt perfekt så är det ratten som är en aning liten och klen för att vara bussratt, lite för plastig här och var kanske, men helhetsintrycket är ändå klart övervägande positivt. Går tyst gör dem också. Passagerarna verkar också nöjda, utom några som saknar bältena vilket ju dock inte är ett krav på en ren stadsbuss. Ur dörr- och bältesaspekten är det synd att inte alla fyra stadsbussarna är lika.

Citat från: Peter Öden skrivet 26 augusti 2011, 19:09:55 PM

Hej !

Kan den nya Volvo 8900 boggie till Bollnäs vara CSE 626 märkt med inv.nr 353 ???
Enligt Transportstytrelsens register uppges dörrst. 1x1x0 !!
354/CSK 066 Vlo B 13R 6x2 Vlo 9700 HD  är det ev. en KR-buss oxå ??

Mvh Peter Ö

Stämmer bra! 353 och 354 är vagnarna vi väntar på till Bollnäs.

/MrH

hisen12

Och dessa beräknas komma? :)
Antar och hoppas inom ett fåtal veckor..

MrH

Citat från: JB92 skrivet 02 september 2011, 19:14:52 PM
Och dessa beräknas komma? :)
Antar och hoppas inom ett fåtal veckor..

Gissningsvis inom 1-2 veckor borde de vara i trafik, ja.

/MrH

hisen12

Bra, får man snart åka nya 8900, och stolarna skulle vara regionstandard, som jag läste tidigare?
:)

MrH

Citat från: JB92 skrivet 02 september 2011, 20:59:56 PM
Bra, får man snart åka nya 8900, och stolarna skulle vara regionstandard, som jag läste tidigare?
:)

Stämmer bra. Vagnarna är i stan nu och vi har fått stifta bekantskap med dem idag. Just nu pågår montage av radio osv. Så fort allt är klart ska de ut i trafik.

/MrH

hisen12

Jo, hörde även av en kompis att han sett dem provköras runt Granberg som jag fatta honom, synd att man inte var där själv, med kamera med sig...

MrH

Citat från: JB92 skrivet 06 september 2011, 17:22:32 PM
Jo, hörde även av en kompis att han sett dem provköras runt Granberg som jag fatta honom, synd att man inte var där själv, med kamera med sig...

Tog faktiskt några bilder för eget bruk, alltid kul att dokumentera. Men publicerar numera ingenting på Buss-Snack av olika skäl.

/MrH

hisen12

Den ena av dom (354) var idag i trafik på Linje 2-3. Fick äran att provåka den imorse, det är dock bara en av de i trafik i nuläget, den andra (353) bör välö komma i trafik antingen imorn eller nästa vecka antar jag.. :)

Tyvärr inga bilder/filmer från mig än, tog ej med kameran t Skolan av säkerhetsskäl, kanske får ta en fototut imorn eller när båda är i trafik :)