Huvudmeny

Malmö 2003 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 19 augusti 2011, 19:48:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag tog dessa tre bilder under ganska svåra ljusförhållanden i Malmö den 27 augusti 2003. Hoppas de kan vara av intresse även om de inte är av bästa kvalitet. Idag är det ju i varje fall historia.

Connex 2044 på Drottninggatan.

Swebus 1115 på samma gata.

Connex 3302 på Gustav Adolfs torg.

Möllers

Synd den tiden är förbi då var skåne som bäst  8)

Rickardo

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 19 augusti 2011, 19:53:49 PM
Synd den tiden är förbi då var skåne som bäst  8)

Sämre bussar får man leta efter...men färgenra var roligare än idag  :)
Trevliga bilder
Mvh Rickardo

bisquit

Citat från: Rickardo skrivet 19 augusti 2011, 22:11:46 PM
Sämre bussar får man leta efter...men färgenra var roligare än idag  :)
Trevliga bilder
Mvh Rickardo

Fel, det är inte svårt att hitta sämre bussar. Samt färgen är ju helt underbar. Synd att man jämt skall klanta till det överallt och förstöra något som är bra.. :(

Tonniiie

Är det någon som har lite bilder ifrån när Swebus hade Trelleborg/Falsterbo/Vellinge :) ?

Rickardo

Citat från: bisquit skrivet 20 augusti 2011, 16:32:51 PM
Fel, det är inte svårt att hitta sämre bussar. Samt färgen är ju helt underbar. Synd att man jämt skall klanta till det överallt och förstöra något som är bra.. :(

Har du åkt Volvo Säffle med första generationens gasdrift? Stadsbussarna hoppade som kaniner, det regnade in i vissa  av bussarna och mycket satt löst och skramlade. Många rutor fick imma eller bestod av ett halvfyllt akvarium av vatten (Vilket syns tydligt på 3302). Vissa bussar kom inte upp mer än 30 km/h på motovägen mellan Oxie och Malmö. Tack o lov är dessa borta sedan länge! Dock håller jag med dig om att färgen är snygg! :)

bisquit

Okej jag ger mig.. Tänkte inte så mycket på att det var Gasbussar. Har aldrig gillat Gasdrift. Tycker inte det är så mycket bättre drivmedel... Tänkte mest på modellen i sig som jag åkte en del när de rulla i Örebro. Å det var sällan något att klaga på mer än att de var dåligt servade och extremt taskigt städade..