Laguppställning Keolis Nacka-Värmdö 22 augusti

Startat av Peter Erret, 19 augusti 2011, 19:10:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Om inget oförutsätt inträffar på sjukfronten i helgen så är detta laguppställningen den 22:dra.

http://www.erret.se/Bussar/Fordonsforteckning%20Keolis.htm

Under helgen kommer man att rodda runt många vagnar, kanske ett fototips till dem som älskar bilder med destinationen "Ej i trafik" (Sveriges vanligaste linje) eller andra konstiga destinationer.

Optimal

Citat från: Peter Erret skrivet 19 augusti 2011, 19:10:33 PM
Om inget oförutsätt inträffar på sjukfronten i helgen så är detta laguppställningen den 22:dra.

http://www.erret.se/Bussar/Fordonsforteckning%20Keolis.htm

Under helgen kommer man att rodda runt många vagnar, kanske ett fototips till dem som älskar bilder med destinationen "Ej i trafik" (Sveriges vanligaste linje) eller andra konstiga destinationer.

Jag skyltar oftast Keolis-Busslink. Så om ni ser en sådan vagn kan det vara jag :P

Mange_buss

Ursäkta min utstående okunnighet, men jag har ett par frågor:

* Vad menas med depå Gröna Linjen?

* Hur länge kommer MaxCibussarna (4820, 4821) gå i trafik och på vilka linjer?

Ted Selander

Citat från: Mange_buss skrivet 19 augusti 2011, 20:06:21 PM

* Vad menas med depå Gröna Linjen? Upppställningplats i Huddinge (hos Volvo/Busmarket), för ersättningstrafik för tunnelbanan

* Hur länge kommer MaxCibussarna (4820, 4821) gå i trafik och på vilka linjer? Bl.a. 408, och tills vidare

/Ted

Peter Erret

Citat från: Mange_buss skrivet 19 augusti 2011, 20:06:21 PM

* Vad menas med depå Gröna Linjen?

* Hur länge kommer MaxCibussarna (4820, 4821) gå i trafik och på vilka linjer?

Depå: Gröna linjen är de bussar som kommer till Nacka-Värmdö i slutet av september, bussarna används som ersättningsbussar för tunnelbanan f.n. Under tiden hyrs 9601-20 av Nobina.
4820-21 rullar tills man hittat en lösning för 8402 och 8407 som inte platsade i konceptet, linje 408, givetvis kan de dyka upp på andra linjer också. Inget är hugget i sten.

Mange_buss

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Fredde

Citat från: yngrot skrivet 19 augusti 2011, 22:47:11 PM
vad betyder F-typ för något??   ex FDR

Fordonstyp.

Har inte lärt mig alla Keols förkortningar än, men gissar på att tex. LGR innebär Ledbuss lågGolv Regional.

F.Å

Citat från: yngrot skrivet 19 augusti 2011, 22:47:11 PM
vad betyder F-typ för något??   ex FDR

Nu hittar jag just inte det exemplet FDR, men min enkla uttydning blir F-typ= Fordonstyp
LDR = Ledvagn, Diesel, Regionalstandard
ND = Normalvagn, Diesel
BER = Boggivagn, Etanol, Regionalstandard
G för gas och R för RME etc...

Fredde

Citat från: F.Å skrivet 19 augusti 2011, 23:18:02 PM
Nu hittar jag just inte det exemplet FDR, men min enkla uttydning blir F-typ= Fordonstyp
ND = Normalvagn, Diesel

Tack för denna info!

Bussmicke

Citat från: Peter Erret skrivet 19 augusti 2011, 20:16:15 PM
4820-21 rullar tills man hittat en lösning för 8402 och 8407 som inte platsade i konceptet, linje 408, givetvis kan de dyka upp på andra linjer också. Inget är hugget i sten.

Vadå inte platsade i konceptet?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Citat från: F.Å skrivet 19 augusti 2011, 23:18:02 PM
ND = Normalvagn, Diesel

Ok nu klarna det lite .. dock kan det vara jag som var trött och skrev FDR  av misstag men att F-typ var lika med fordonstyp det hade jag räknat ut  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

homer

Kan man hoppas att garage placeringarna ändras när de byggs en Etanoltank i Mölnvik??? tycker personligen de känns jäkligt trist att bara få köra gamla bussar

Carl Eric

Är det förresten någon som vet om gastanken i Björknäs är klar? Var förbi där tidigare idag och tyckte att det såg väldigt halvfärdigt ut...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!