Huvudmeny

BKB 574

Startat av Niclas Rosenius, 19 augusti 2011, 11:16:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Oskar A

Trevligt. En av dessa Star II som man saknar. Dock finns det nytillkomna objekt i min samling som väcker avund hos trådskaparen. :)
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Citat från: Oskar A skrivet 19 augusti 2011, 12:08:33 PM
Trevligt. En av dessa Star II som man saknar. Dock finns det nytillkomna objekt i min samling som väcker avund hos trådskaparen. :)

Ingen fara med det. Glad fkr din skull men du saknar fler Star II än mig  ;D

//Niclas

Christer K

Med anledning av rubriken BKB, så vill jag minnas ett bolag som hete BKB eller något sådant, körde Neoplan bussar och kom någonstans från Uppland.

Körde ofta åt Swebus Express runt 1998 - 2004

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Niclas Rosenius

Citat från: Christer K skrivet 19 augusti 2011, 21:46:22 PM
Med anledning av rubriken BKB, så vill jag minnas ett bolag som hete BKB eller något sådant, körde Neoplan bussar och kom någonstans från Uppland.

Körde ofta åt Swebus Express runt 1998 - 2004

/ Christer K

Du menar BBT = Bengts Buss Touring.

//Niclas

Christer K

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 19 augusti 2011, 22:29:22 PM
  Du menar BBT = Bengts Buss Touring.

//Niclas
Stämmer precis BBT hete dom, finns de kvar?

Tänkte på de idag, när jag såg Närke Buss med RAT 295, Setra 315 stod och lastade Swebus mot Karlstad kl 14.00 idag. Inte samma sak direkt men det slog mig att det var länge sedan jag såg en buss från BBT körandes åt Swebus.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

groenis

När ägaren avled så sålde dödsboet ut allt,
det alla var ute efter var Calles körning för Thai.

En kul grej är att oavsett bolag Calle kör för så följer Thai med honom.

/Lennart