Huvudmeny

Gamla kämpar, nja..

Startat av Greger Larsson, 18 augusti 2011, 18:48:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Finito blir det i alla fall för 128+129. Fanns en tredje kopia också(130) som gick relativt tidigt till skrot efter en tankbils framfart mot rött.

Mikael Ringmarck

Ojoj, det ser lite sorgligt ut. Det blir inte mycket gammalt kvar i Skellefteå. Det var ju inte många år sedan man gjorde sig av med CN112 och CN113 så det känns lite märkligt.  ::)

Jona

HEJ

Fråga, vart har innehållet i dessa tagit vägen, typ motorn? Ska man plocka ner dessa i småbitar och rädda stolar och annat eller vad händer.

Nej jag saknar dom inte.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Greger Larsson

Citat från: Jona skrivet 18 augusti 2011, 19:27:49 PM
HEJ

Fråga, vart har innehållet i dessa tagit vägen, typ motorn? Ska man plocka ner dessa i småbitar och rädda stolar och annat eller vad händer.

Nej jag saknar dom inte.

/Jona

Motorerna plockas ur bussarna, det är samma "pannkaka" som sitter i B10M och i Vegorna. Om än inte motorerna var helt friska så kan de åtminstone användas som bytesmotorer om man t ex skulle "skjuta" en annan motor(=trasigt motorblock). Stolarna är av samma typ som sitter i de flesta ledvagnarna så de är också användbara(de som är hela i a f).

Bussmicke

har man inte äldre vagnar att utrangera?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.