Keolis 5533 och 7055 i trafik m.fl. (OBS! 21 bilder!)

Startat av Andreas91, 18 augusti 2011, 18:19:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Jo, nämnde "tjuvstarten" i en annan tråd från tidigare idag, men tänkte placera bilderna i en annan tråd då det inte bara handlar om nya bussar, utan även f.d. Nobina 60XX - och 61XX som nu har hamnat i Keolis 64XX-serie (åtminstone inv. nr.-mässigt), samt förstås ett antal trotjänare som snart har tjänstgjort klart.  :-\ ("Tjuvstarten" verkar dock vara ett samarbete mellan Keolis och Nobina för smidig övergång, om jag förstod det hela rätt. :))

Först ut är dom nya bussarna i trafik, 7055 på 474 samt 471 och 5533 på 414:






Efter Omnilinken kom en riktig goding, men den får vänta tills närmare slutet av inlägget...  ;D

Härnäst kommer ett antal B9Sar märkta med sina nya inv. nr. i Keolis 64XX-serie:

Keolis 6432 (Nobina 6118):


Keolis 6452 (Nobina 6138):


Keolis 6415 (Nobina 6100):


Keolis 6416 (Nobina 6101):


Keolis 6449 (Nobina 6135):


Keolis 6424 (Nobina 6109):



Sist, men inte minst, ett gäng bussar som skall lämna Nacka/Värmdö:

Nobina 1834 (f.d. Busslink 5452):


Nobina 6858:


Nobina 1865 (f.d. Busslink 4513):


Nobina 4123, en buss som det inte var så längesedan jag åkte i. 4124 gick väl till skroten, väntar samma öde denna snart? Kanske sista gången man fick se den nu då...  :'(:


Nobina 1836 (f.d. Busslink 5454):


Nobina 5864:


Nobina 1838 (f.d. Busslink 5458):


Nobina 1849 (f.d. Busslink 5440):


Vi slutar med en raritet i SL-trafiken och en tillika raritet i Nacka/Värmdö-trafiken - Nobina 1802, såvitt jag vet den enda System 2000-boggin som fortfarande går i reguljär trafik eller finns det fler? Det får iaf bli min sista bild innan övertagandet och mitt avsked till min absoluta favoritbusstyp  :'( (det blir mitt avsked till denna busstyp iaf i Nacka/Värmdö - kanske lyckas knäppa någon Täbyvagn innan dom också behöver ryka):



Hoppas att bildsvepet uppskattades! :)

Fredde

Det ser ut som att 5533 och 7055 rullar på en kombinerad kassatjänst/linjeutbildning/fordonskännedom.


Mikey

Kommer 100% av alla fordon där nere vara Regionalutrustade med AC och hela köret? Jag minns inte att jag sett en enda bild på en ny keolisvagn dit som inte är det...

Fredde

Citat från: Mikey skrivet 18 augusti 2011, 18:47:46 PM
Kommer 100% av alla fordon där nere vara Regionalutrustade med AC och hela köret? Jag minns inte att jag sett en enda bild på en ny keolisvagn dit som inte är det...

Visst blir det så! Dock vill jag minnas att de 4 12-metersbussarna (OmniLink) bara har AC på förarplatsen medan de 2-3 MaxCi-vagnarna väl inte ens har det...


Mikey

Citat från: Fredde_J skrivet 18 augusti 2011, 18:53:40 PM
Visst blir det så!

Det känns lagom nödvändigt i mina öron... Snart är det väl bara Arriva kvar som inte köper alla nya fordon i regionalutförande?

homer

Citat från: Andreas91 skrivet 18 augusti 2011, 18:19:49 PM
Vi slutar med en raritet i SL-trafiken och en tillika raritet i Nacka/Värmdö-trafiken - Nobina 1802, såvitt jag vet den enda System 2000-boggin som fortfarande går i reguljär trafik eller finns det fler?


Du har svarat på din egen fråga :)

Citat från: Andreas91 skrivet 18 augusti 2011, 18:19:49 PM
Nobina 1865 (f.d. Busslink 4513):



Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

På bild nr2, så speglar sig två st brevlådor i framrutan! Trodde först det var något nytt försök för posten ute på Värmdö... ;D ;D ;D

//R