Tjuvstart med nya SL-bussar i Nacka/Värmdö! :P

Startat av Andreas91, 18 augusti 2011, 14:02:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Japp, lyckades fånga 7055 (röd MAN-led) på 474:an. Kort därefter syntes en röd Scania-boggi på 471:an. 5533 tror jag Scanian var.

Andreas91

Men vad är detta? X) Nu kom 7054 med resenärer vid Sickla, i riktning mot Slussen. Får man tjuvstarta så eller rör det sig om akut brist på bussar?  ;)

Ivo

Igår vid 14 tiden rullade 7050 förbi Londonviadukten på linje 422. Så det verkar pågå ett samarbete mellan Keolis & Nobina.
Ivo

Ted Selander

Citat från: Ivo skrivet 18 augusti 2011, 14:24:51 PM
Igår vid 14 tiden rullade 7050 förbi Londonviadukten på linje 422. Så det verkar pågå ett samarbete mellan Keolis & Nobina.

Man får tjuvstarta, och man samarbetar, allt för en så smidig övergång som möjligt.
Men, hur ska nu bilderna katalogiseras?  :o

/Ted

at1981

Citat från: Ted S skrivet 18 augusti 2011, 14:58:22 PM
Man får tjuvstarta, och man samarbetar, allt för en så smidig övergång som möjligt.

/Ted

Hej!

Jag tycker att Nobinas vagnar skall kategoriseras för sig, och Keolis vagnar för sig.

En del Nobina-vagnar har ju bytt nummer för att anpassas i Keolis regi, och om det på bilden inte syns några
spår av Nobina-nummer så kan du lägga bilden i Keolis-mappen.

Och om omnumrerade bussar med vit lapp med Nobina-nummer syns i bild så kan du lägga den i Nobina-mappen.

Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 18 augusti 2011, 14:58:22 PM

/Ted

Enkelt: före 22/8
Nobina för sig o Keolis för sig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.