Mat på bussdepåer i SL-området

Startat av Eddie Andersson, 18 augusti 2011, 10:55:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eddie Andersson

Jag undrar om det finns matsalar på några bussdepåer i SL-området och vilka som är enbart för personal och vilka som är tillgängliga för allmänheten. Har vid några tillfällen ätit vid Björknäsdepån. Skulle gärna äta på andra ställen om det finns möjlighet.

mvh Eddie Andersson

Bussföraren

De som drivs av externa krögare är ju öppna för var o en, förutom Björknäs är det Handen o Råsta som jag kommer på så där direkt

Nico

Depån i Handen har en restaurang/matsal, men jag vet inte om den är öppen för allmänheten. Likaså har depån i Råsta en restaurang som är öppen 10-15 och den vet jag är öppen för alla. Brukar vara ganska populär bland lastbilsförare bl.a. och det kan tidvis faktiskt bli lite trångt. Ena halvan av matsalen är dock avdelad för de som har matlåda med sig så lite uppdelning finns det dock även om den inte är officiell.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Eddie Andersson

Andersson

Citat från: Nico skrivet 18 augusti 2011, 11:02:33 AM
Depån i Handen har en restaurang/matsal, men jag vet inte om den är öppen för allmänheten. Likaså har depån i Råsta en restaurang som är öppen 10-15 och den vet jag är öppen för alla. Brukar vara ganska populär bland lastbilsförare bl.a. och det kan tidvis faktiskt bli lite trångt. Ena halvan av matsalen är dock avdelad för de som har matlåda med sig så lite uppdelning finns det dock även om den inte är officiell.

Bra lunch-hak på Råsta, brukar stanna till där när jag leverar till Skanska betong Solna

Bussföraren

Citat från: Nico skrivet 18 augusti 2011, 11:02:33 AM

Visst är Restaurang Tierra som den heter i Handen öppen för andra än anställda

Ted Selander

En litet oväntad, men välkommen uppstickare är den nya restaurangen i Täbygaraget, adress Kemistvägen i Täby. Linje 627 stannar utanför grinden, och flera andra linjer alldeles i närheten.

/Ted